تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت:  عملیات حج ۱۴۰۲ با مجموع ۱۵۴۸ پرواز رفت و برگشت از سوم خرداد ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «شمس الدین فرزادی پور» امروز شنبه در نشست‌خبری که در ساختمان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، درباره جزئیات مراسم حج ۱۴۰۲ که از سوم خرداد ماه شروع می‌شود، گفت: در عملیات حج ۱۴۰۲، ۸۷ هزار و۵۵۰ نفر اعزام می‌شوند که معادل ۷۷۴ پرواز رفت و برگشت معادل ۱۵۴۸ سورتی پرواز است.

وی ادامه داد: شروع رسمی عملیات از ۳۱ اردیبهشت خواهد بود که کاروان‌های پیش‌قراول شامل کارگزاران است که به حج می‌روند اما اولین کاروان سوم خرداد اعزام می‌شود؛ همچنین‌ سوم مرداد ‌پایان عملیات حج خواهد بود و درمجموع ۲۱ فرودگاه درگیر عملیات حج هستند.

مدیرعامل ایران‌ایر با اشاره به آماده سازی ناوگان برای انجام پروازها گفت: در یک بازه زمانی یک ماهه شش فروند موتور هواپیما پیاده شد و برای تعمیر مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت: در عملیات رفت ۹ فروند و در عملیات بازگشت ۱۱ فروند هواپیما در نطر گرفته شده، ما از تمام ظرفیت های موجود استفاده کردیم اما آنچه مد نظرمان قرار گرفته، استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

فرزادی‌پور درباره بار مجاز در پروازها خاطرنشان کرد: حجم بار مجاز برای هر زائر ۳۰ کیلوگرم است که البته توسط کاروان‌ها به زائران اعلام می‌شود و از آنها می‌خواهیم این مقدار را رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند، در عین حال میزان بار تا ۴۰ کیلوگرم امکان افزایش خواهد داشت.