تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ۲۱۰ سرباز اوکراینی، دفع ۱۲ موشک «هیمارس» و «سایه طوفان» توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه و انهدام ۱۸ پهپاد اوکراینی در جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک در روز (جمعه) گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس،سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ موشک هیمارس (HIMARS) و موشک کروز سایه طوفان (Storm Shadow) و همچنین یک بمب GBU-۳۲ ساخت آمریکا را دفع کرده است.

طبق اظهارات ژنرال ایگور کوناشنکوف، ۱۸ پهپاد اوکراینی نیز در جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک منهدم شدند.

وی افزود: گروه نبرد جنوب در منطقه دونتسک، روز گذشته ۲۱۰ سرباز اوکراینی را کشتند و همچنین یک تانک، پنج خودرو، یک سامانه توپ خودکششی کراب (Krab) ساخت لهستان و یک هویتزر D-۲۰ را سرنگون کردند.

به گفته کوناشنکوف، دو انبار مهمات مربوط به تیپ ۱۱۰ مکانیزه نیروهای اوکراین در نزدیکی اودیوکا در جمهوری خلق دونتسک منهدم شد.

وی اعلام کرد که روز گذشته حملات هوایی و حملات توپخانه‌ای در منطقه کوپیانسک توسط گروه نبرد غرب انجام شد و ۵۵ سرباز اوکراینی در آنجا کشته و دو خودروی جنگی زرهی و یک هویتزر D-۲۰ منهدم شد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، دو گروه خرابکار و شناسایی در منطقه خارکف شناسایی و افشا شدند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع، از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه تا کنون در مجموع ۴۲۸ هواپیما، ۲۳۴ بالگرد، چهار هزار و ۲۳۶ پهپاد بدون سرنشین، ۴۲۳ سامانه موشکی، ۹ هزار و ۳۲۶ تانک و سایر خودروهای جنگی زرهی، یکهزار و ۱۰۰ سامانه موشک انداز چندگانه، چهار هزار و ۸۵۹ سامانه توپخانه میدانی و خمپاره انداز و همچنین ۱۰ هزار و ۳۲۲ موتور نظامی ویژه منهدم شده است.