تهران - ایرنا- معاون پژوهشی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاه علامه بر اساس قرارداد منعقد شده میان این دانشگاه و کازان روسیه، یکی از مراجع رسمی برگزاری آزمون زبان روسی در کشور شد.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه علامه طباطبایی، موسی عبداللهی با اعلام این خبر افزود: در جریان سفر رییس دانشگاه علامه طباطبایی برای شرکت در نشست روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه، قرارداد همکاری میان این دانشگاه و دانشگاه کازان به منظور برگزاری آزمون زبان روسی در دانشگاه علامه طباطبایی به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

وی ادامه داد: بر این اساس از این پس دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان یکی از مراکز برگزاری آزمون زبان روسی در کشور است و در جایگاه مجری و ناظر، برگزاری این آزمون تخصصی را در سطح های تعریف شده بر عهده خواهد داشت.

عبداللهی تاکید کرد: با اعطای این مجوز به دانشگاه علامه طباطبایی، برگزاری آزمون های زبان روسی به عنوان زبان خارجی به صورت آزمون‌های تستی استاندارد برگزار می شود و شرکت کنندگان این آزمون می توانند در صورت کسب امتیاز لازم، مدرک معتبر آزمون تورفل از «دانشگاه کازان» را دریافت کنند.

معاون پژوهشی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه گفت: دانشجویان رشته‌های مختلف و به ویژه دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه های روسیه که باید مدرک A۲ زبان روسی را دریافت کنند، می توانند از خدمات این مرکز بهرمند شوند.