کرج - ایرنا- معاون حقوقی و املاک اداره کل راه وشهرسازی استان البرز اعلام کرد: سامانه الکترونیکی پنجره واحد مدیریت زمین با هدف کاهش مراجعه مردم به مسکن و شهرسازی این استان راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، حسین شریفی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: ایجـاد رضایمندی برای مردم و کـاهش مراجعـه آنان به ادارات راه وشهرسازی تابعه استان، حذف برخی موانع و بروکراسی اداری درخصوص تمام اسـتعلام های کمیسیون ماده ۱۲ و تعیین نوعیت اراضـی از مزایای راه اندازی این سامانه است .

وی ادامه داد: از این پس تمام موارد ارسالی و استعلامی دسـتگاه های اجرایی استان البرز در خصوص املاک مانند ادارات ثبت، شهرداری ها و امثال آن تحویل متقاضـیان شده و این افراد با ورود به سامانه الکترونیکی به نشانیiraniland.ir در قسمت «درگاه متقاضیان مردمی » نسـبت به ثبت نامه های مربوط به استعلام نوعیت زمین منضم به مـدارک مربوطه از جمله تصویر اسنـادمـالکیت، نقشه UTM، مدارک شناسایی مالـک یا وکیل قانونی و نیز درخصوص استعلامات هیات های رسیدگی به اسنادعادی شامل گزارش کارشناس رسمی، نقشه UTM محدوده مورد استعلام و همچنین آخرین وضعیت ثبتی از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

شریفی گفت: متقاضیان نحوه گردشکار پاسـخ استعلام را از طریق این سامانه دریافت کنند و پاسخ پس از بررسی برابر ضوابط مربوطه به اداره استعلام کننده اعلام و ارسال و به این ترتیب امکان تسریع در پاسخگویی و رضایتمندی حداکثری ارباب رجوع و همچنین حفظ سـلامت اداری را فراهم می آورـد.

وی تاکید کرد: تمام اسـتعلام های تعیین نوعیت ارسالی از طریق سامانه از فردا دوشنبه یکم خردادماه امکانپذیر است.