تهران - ایرنا - رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: آرایش رسانه‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر تغییر کرده و حالت آفندی به خود گرفته و آنها نه تنها به نقاط ضعف بلکه به نقاط قوت ما نیز حمله می‌کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در مراسم گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی با بیان اینکه کار اصلی ما تبیین است، افزود: مقام معظم رهبری بارها نسبت به جهاد تبیین و توجه به این مهم تاکیدات فراوانی داشته‌اند. اجرای رهنمودهای ایشان در عرصه جهاد تبیین نیازمند توانایی، جسارت و انگیزه است و اگر هرکدام از این اقتضائات را نداشته باشیم در اصل نمی‌توانیم این ماموریت مهم را به خوبی و درستی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: آرایش رسانه‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های اخیر تغییر کرده و حالت آفندی به خود گرفته و آنها نه تنها به نقاط ضعف بلکه به نقاط قوت ما نیز حمله می‌کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: صنعت هسته‌ای جزو نقاط قوت ما است و دشمنان به این دستاورد مهم و راهبردی نیز حمله می‌کنند و به دنبال ممانعت از پیشرفت ما هستند. با توجه به تغییر حملات دشمنان باید سه ماموریت مهم را مد نظر قرار دهیم که شامل تبیین، اعتمادآفرینی و رفع شبهات می‌شود.

خلجی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد این موارد جزو تاکیدات موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی است و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه در دوره و عصر انسان - رسانه قرار داریم، گفت: عصر انسان - رسانه دارای ویژگی‌ هایی است که باید به درستی درک شود. اکنون شاهدیم که پدیده ارتباط جمعی به پدیده ارتباط جمعی - شخصی تبدیل شده است. رسانه‌های کوچک در این دوره جایگزین رسانه‌های بزرگ شده و به شکل انسان‌محور روایت‌سازی می‌شود.

وی افزود: در این عصر، زیست مجازی شکل می‌گیرد و نقش دروازه‌بانان خبری کمرنگ می‌شود؛ عطش برای تولید محتوا افزایش یافته و سرعت روایت‌سازی و روایت‌گزینی افزایش یافته است. پیش از این با پدیده اخبار جعلی مواجه بودیم اما اکنون شاهد اخبار «کج آگاه‌ساز» هستیم که اثرات به راحتی از بین نمی‌رود.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به شیوه‌های نوینی که دشمنان برای اثرگذاری بیشتر در جوامع و اذهان مردم به کار می‌بندند، توضیح داد: دشمنان به دنبال مشروعیت‌زدایی از نظام، دولت و نخبگان هستند؛ اعتبار زدایی از تصمیمات و تدابیر را در اولویت قرار داده‌اند، به دنبال اعتماد زدایی و ناامیدسازی مردم هستند و رویگردانی اجتماعی را تحت عنوان واگرایی از درون و همگرایی از برون در راس برنامه‌های خود قرار داده‌اند. آنها با بمباران اطلاعات و اخبار منفی به دنبال از تعادل خارج کردن روان اجتماعی و افکار عمومی هستند و بدین صورت توان سیستم ایمنی افکار عمومی را کاهش می‌دهند.

خلجی تاکید کرد: اکنون در وضعیت جنگی رسانه‌ای قرار داریم که نبردی چند لایه است و بنابراین باید با ابزار رسانه به دفاع برآییم و در انجام کارها جنبه اقناعی را در نظر بگیریم تا دچار مشکل نشویم. همچنین ضرورت دارد تا دروازه‌بانی خبر را جدی بگیریم، هر مساله و مشکل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع کرده و در اعلام و بیان مواضع بسیار دقت کنیم.

آیین هفته ارتباطات و روابط عمومی و نیز نشست شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی روابط عمومی‌های صنعت هسته‌ای با حضور مهندس محمد اسلامی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، بهروز کمالوندی سخنگو و معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سید جواد احمدی معاون سازمان مدیرعامل شرکت تماس و نیز مدیران و کارکنان این عرصه در آخرین روز اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های شرکت مادر تخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران (تماس) برگزار شد.

در پایان این مراسم از سوی محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، بهروز کمالوندی سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سید جواد احمدی معاون سازمان مدیرعامل شرکت تماس از مدیران و کارکنان برتر روابط عمومی‌های صنعت هسته‌ای کشور قدردانی شد.