به گزارش روز دوشنبه فرمانداری همدان، مسلم مخفی در بازدید از روند پیشرفت فیزیکی برخی طرح های مهم و نیمه تمام همدان اظهار داشت: این طرح های مهم عمرانی و زیربنایی با اینکه در صورت بهره برداری تحولات عظیمی را به ویژه در حوزه حمل و نقل در شهرستان ایجاد می کنند اما سالها به
دلیل کمبود اعتبار معطل مانده و برابر زمانبندی تعیین شده پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته اند.
وی افزود: تصویب بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های استان نتیجه نیازسنجی و پیگیری های مجدانه استاندار و نگاه ویژه دولت سیزدهم به استان همدان است که امیدواریم این اعتبارت در فصل کاری به همدان تخصیص پیدا کنند.
فرماندار همدان، پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن همدان- ملایر را قابل قبول دانست و تصریح کرد: برغم کمبود هایی که در بحث اعتبارات وجود دارد، پیمانکار در این پروژه بزرگ مشغول به کار و فعالیت است و می کوشد که در کوتاهترین زمان ممکن این طرح را به تکمیل کند.
مخفی اظهار داشت: پروژه دیگر شامل کنارگذر غربی همدان به طول حدود ۲۷ کیلومتر است که نقش موثری در کاهش ترافیک شهر همدان، جلوگیری از تصادفات و خسارت های مالی و جانی خواهد داشت و برای شهر همدان بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۸ کیلومتر از این پروژه به صورت سه لایه آسفالت ریزی شده است ابراز امیدواری کرد که با مساعدت های استاندار در اختصاص اعتبارات و تلاش پیمانکار شاهد بهرهبرداری هر چه سریعتر این پروژه مهم باشیم.
فرماندار همدان در بازدید از ایستگاه راه آهن همدان هم گفت: این پروژه بزرگ که از جمله زیر ساخت های مهم گردشگری و حمل و نقل مسافر و بار برای همدان محسوب می شود نیز پیشرفت خوبی دارد و با خرید برخی تجهیزات تلاش می شود به زودی تکمیل و به بهرهبرداری برسد.
فرماندار همدان که با همراهی مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان از پروژه های راه آهن همدان- ملایر، ایستگاه تشکیلاتی راه آهن همدان و کنار گذر غربی همدان بازدید می کرد روند پیشرفت فیزیکی این طرح ها و از جمله نیازهای مهم آنها را از نزدیک
مورد بررسی قرار داد.
به گزارش ایرنا، همدان با داشتن ۲ خط آهن جداگانه یکی از محورهای ارتباطی استانهای غربی است و دولت سیزدهم کمر همت بسته تا با بهره برداری از ۲ خط آهن همدان-ملایر و همچنین همدان-سنندج، این استان را به شاهراه ریلی غرب کشور تبدیل کند.
طرح راه آهن همدان - ملایر به طول ۷۵ کیلومتر با هدف گسترش شبکه ریلی در غرب کشور و آسان سازی ارتباطات و ترانزیت کالا به ویژه زائران عتبات عالیات در حال ساخت است.
کاهش ترافیک جادهای به عنوان بخشی از طرح کلی راهآهن غرب کشور محسوب میشود که علاوه بر اهداف یاد شده کاهش مسیر ریلی تهران به مرز خسروی را نیز در پی دارد.
این خط ریلی در ۲ قطعه ساخته می شود که قطعه نخست آن به طول ۴۱.۵ کیلومتر از ایستگاه راه آهن همدان آغاز و پس از عبور از ایستگاه های گل کهریز، طاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی می شود.
راه آهن همدان - ملایر به دلیل کاهش مسیر حدفاصل تهران تا ملایر، نسبت به مسیر فعلی تهران - قم - اراک - ملایر جاگزینی مناسب برای ترانزیت کالا و مسافر بین تهران و ملایر ارزیابی میشود.