تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

شهرری - ایرنا - گردهمایی خیران شهرستان ری شامگاه یکشنبه در فرهنگسرای ولاء شهرری برگزار و از فعالان این حوزه قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد و عضو کمسیون کشاورزی مجلس در این آئین با اشاره به اهمیت کار خیران در مدرسه سازی و مسجدسازی گفت: در جامعه باید خیران و نواندیشمندان تشویق شوند تا رشد و تعالی پیوسته داشته باشند.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم ادامه داد: خیریه ساجدین در مسیر توسعه است و در حوزه‌های مختلف ملی و شهری و منطقه‌ای فعالیت دارد که می‌تواند الگویی برای سایر نهادها و تشکل‌ها محسوب شود.

محمد ندیمی کارشناس مسائل ژئوپلیتیک دیگر سخنران این نشست بود که کار مسجدسازی و رشد فرهنگ عاشورایی را مهم توصیف کرد و گفت: جغرافیای ایران هیچگاه شریک راهبردی نداشته و تنها شریک راهبردی ایران، مردمانش بودند و نظیر مردم ایران در دنیا وجود ندارد.

وی با تأکید بر این موضوع که آمریکایی‌ها فقط قدرت را می‌فهمند و نگاه به مظلوم ندارند، افزود: ولی ریشه‌های فرهنگی مردم ایران کاملاً معکوس است، همیشه مردم ایران در کنار مظلوم ایستاده‌اند و این موضوع ریشه در فرهنگ عاشورا دارد.

این کارشناس سیاسی تأکید کرد: امروز بیش از زمان‌های دیگر نیاز داریم کنار هم باشیم، باید مراقب اطرافیان بود و برای انجام نیکی تلاش کنیم تا بعدها به نیکی از ما یاد شود.

ورزش یک مقوله فرهنگ ساز است

هادی ساعی قهرمان سابق المپیک و رئیس فدراسیون تکواندو که اصالتا فرزند ری است نیز در این گردهمایی ضمن قدردانی از مسجدسازی و نقش آن در فرهنگ سازی جامعه، گفت: ورزش نیز یک مقوله فرهنگ ساز است و امروز همه به این نتیجه و باور رسیده‌ایم که ورزش کردن باید در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار داشته باشد.

وی افزود: ورزش موجب شور و نشاط اجتماعی می‌شود و نقش مهمی در گسترش فرهنگ تعاون و کار جمعی دارد از این رو از خیران از می‌خواهم برای توسعه ورزش در سبد فرهنگی خانوارها هم تلاش کنند.

ابوالفضل افشارفرد، استاد دانشگاه و فوق تخصص جراحی عروق و تروما هم در این گردهمایی به نقش تعاون در پیوند و همبستگی اجتماعی اشاره و تاکید کرد: امروز همه ما از زن و مرد در حوزه تعاون و همبستگی فعال باشیم اما از جوانان این انتظار می‌رود که در حوزه تعاون بیشتر فعالیت داشته باشند.