تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت سالگرد حادثه متروپل خطاب به کسانی که ساخت و ساز غیرمجاز انجام می‌دهند، گفت: افرادی که با سودجویی و سودآوری می‌خواهند فقط جیب خود را پر کنند ،بدانند که به جایی نخواهند رسید و جز ننگ و نفرین سودی برای آنها نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شهری ایرنا؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران یکصد و چهل و نهمین جلسه خود را با سخنان مهدی چمران آغاز کردند و وی در ابتدای این جلسه شهادت مرزبانان را تبریک و تسلیت گفت.

وی بر ضرورت حفظ خون شهدا تاکید کرد و اظهارداشت: برخی در قبال جنایات ساکت می شوند و چیزی نمی‌گویند، درحالی که ما در برابر این خون ها مسئولیم و امیدواریم ‌خدا این فرصت را بدهد که از خون شهدا به خوبی محافظت کنیم .

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت حادثه متروپل آبادان، کلیپی مشاهده کردند و مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: اگر درست نسازیم و بخواهیم به دنبال سودجویی و منفعت باشیم ، به جایی نخواهیم رسید.

وی افزود: در حادثه متروپل، سازنده هم در ساختمان مدفون شد و به جایی نرسید و جز عده ای که در این حادثه جان خود را از دست دادند، نتیجه ای هم نگرفت.

وی ادامه‌داد: کسانی که با سودجوی و سودآوری می‌خواهند جیب خود را پر کنند ،بدانند که به جایی نخواهند رسید و جز ننگ و نفرت ابدی چیزی برای کسانی که برای جان مردم ارزشی قائل نیستند، باقی نخواهد ماند .

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز، تذکرات را در دستور کار قرار دادند.

برنامه اورهال ۲۹ رام قطار در دستور کار کارخانه واگن سازی تهران

سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون حمل و نقل و عمران از کارخانه واگن سازی تهران و وضعیت این کارخانه گفت: اتفاقات این کارخانه امیدوار کننده بود و مشکلات کارگری و پرسنل شرکت مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه برنامه اورهال ۲۹ رام قطار در دستور کار کارخانه واگن سازی تهران قرار دارد، گفت: روند حل بحران واگن ها آغاز شده است.

تشکری هاشمی همچنین از خریدهای داخلی و خارجی برای مترو سخن گفت و افزود: در این کارخانه کارهای خوبی را شروع کردند وبلوک های برق قدیمی و ... با تکنولوژی روز در حال اورهال شدن است.

تشکری هاشمی درباره مترو هشتگرد و پرند تذکری ارایه کرد و گفت: اشکالات فنی هنوز باقی مانده و قرار دادها نیز منعقد نشده و می تواند مشکلاتی را برای شهرداری تهران ایجاد کند.

وی از شهرداری تهران خواست تا برای جلوگیری از مشکلات آتی، مذاکرات با مسئولان امر را در دستور کار قرار دهد.

واگذاری املاک فرهنگی و اجتماعی با قیمت کارشناسی امکان پذیر نیست 

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه و در زمان تذکر خود به روز دختر و میلاد حضرت معصومه (س) اشاره کرد و با اشاره به بازدیدی که از مناطق داشت، گفت: واگذاری املاک فرهنگی و اجتماعی که بر اساس قانون باید به مزایده گذاشته شود، با قیمت های کارشناسی امکان واگذاری به بهره بردار را پیدا نمی کنند و این امر موجب تغییر کاربری واحدها و کاهش کیفیت خدمات رسانی شده است.

وی با بیان اینکه نحوه بهره برداری مجموعه های ورزشی مناطق نیز از دغدغه هاست، خاطرنشان کرد: مشکل ساختار حوزه فرهنگی و اجتماعی ریشه در زمانی دارد که گستردگی آن به اندازه امروز نبوده است.

معدنی پور، ارسال بی هنگام برنامه ها، عدم تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای پروژه ها و عدم توجه به بافت های فرهنگی مناطق، تدوین برنامه های دوستدار کودک و اختصاص اعتبار به این بخش، توجه به مناطق برای اجرای برنامه های ستادی فرهنگی را از دغدغه های فرهنگی در مناطق دانست و از شهردار تهران خواست نسبت به دغدغه های فرهنگی مناطق دستور بررسی لازم را صادر کند.

گزارش درآمد و هزینه اسفند ماه سال ۱۴۰۱ به شورا ارایه شود 

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه تاکید کرد که تکلیف قانونی داریم که هزینه و درآمد شهرداری را به اطلاع مردم برسانیم و با توجه به اینکه در خردادماه هستیم، این تذکر را می دهم که گزارش هزینه و درآمد اسفند ماه سال ۱۴۰۱ هنوز واصل نشده است.

عضور شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری خواست نسبت به ارائه این گزارش اقدام کند.

۲۹۰ نفر از ایثارگران شهرداری باید تبدیل وضعیت شوند 

احمد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف ایثارگران در شهرداری تهران گفت: ۲۹۰ نفر از افراد ایثارگر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستند که باید تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه این موضوع، فشار روانی زیادی را به افراد و خانواده های آنها وارد کرد، گفت: این امر باید در قانون برنامه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران محقق شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز خود، گزارش شهردار منطقه ۱۸ تهران درخصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه را در دستور کار قرار دادند.

ایجاد ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان زمینه مولدسازی در منطقه ۱۸

محمدجواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ تهران در این جلسه درباره صیانت از حریم و ساخت و سازهای غیر مجاز این منطقه اظهارداشت: روزی که کار را در منطقه آغاز کردیم بالغ بر پنج هکتار از اراضی غیرمجاز تقی آباد رفع تصرف و تخریب شد.

وی افزود: ۳۵ ساختمان ساخته شده در حریم تخریب شد و ۵۰ هکتار در اراضی حریم آزادسازی و حدود ۶ هزار میلیارد تومان بازپس گیری شد.

وی گفت: هفته آینده اولین پروانه TOD شهرداری در منطقه ۱۸ صادر می شود که بیش از چهار هزار میلیارد تومان ارزش دارد و به مترو تحویل داده خواهد شد.

شهردار منطقه گفت: بالغ بر ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان زمینه مولدسازی در سال جاری ایجاد شده و در سال گذشته بیش از ۱۵۰ درصد افزایش صدور پروانه در منطقه ۱۸ به ثبت رسیده که درآمد آن به شهرداری منطقه بر می گردد.

خسروی افزود: صدور پروانه در بافت فرسوده پنج برابر افزایش داشت و در حال حاضر هیچ پروژه تعطیل در منطقه وجود ندارد.

وی ادامه‌داد: برای تملک باغ ایتالیایی به عنوان بزرگترین پرونده تغییر کاربری تاریخ بلدیه که بالغ بر چندین هزار درخت آن قطع شده بود، اقدام شد و یکی از مواردی که پیگیری کردیم موضوع کمیسیون ماده هفت بود.

وی با بیان اینکه باغ ایتالیایی کاربری خاصی ندارد، گفت: وسعت این زمین ۵۰ هزار متر مربع است که سطح اشغال آن هفت هزار متر مربع است و اگر مالک برای پروانه ساخت اقدام کند، پروانه دو طبقه در این سطح اشغال صادر خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۸ تهران گفت: کمیسیون ماده پنج کار بزرگی در حق منطقه کرد و مشکل باغ بودن یا نبودن ۶۰۰ پلاک ساخته شده در ۴۰ یا ۵۰ سال گذشته در این دوره برطرف شد.

وی درباره شن چاله ها در این منطقه نیز از جلسه با شهردار تهران خبر داد و گفت: برای تعیین تکلیف ۱۰۰ هکتار باقی مانده از شن چاله ها ده ها جلسه برگزار کردیم و اگر به نتیجه برسیم در مجموع مشکل ۲۱۶ هکتار از زمین های شن چاله ها برطرف خواهد شد.

عزمی برای ایجاد مدیریت یکپارچه شهری در دولت‌ها نیست 

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه از سازمان برنامه و بودجه در تدوین برنامه هفتم توسعه گلایه کرد و گفت: هرچه کار بر عهده شهرداری بود به وزارت مسکن و شهرسازی و دیگر بخش ها از جمله کمیسیون ماده پنج و ۱۰۰ سپرده می شود.

چمران با بیان اینکه دولت آقای رئیسی ساعت ها بحث و بررسی انجام داد و بخش عمده ای از مشکلات را برطرف کرد و یک یا دو مورد باقی مانده که باید حل شود، افزود: آینده نگری حضرت امام (ره) که تأکید داشتند باید کار مردم را به مردم بسپارند، بسیار مثبت بود اما در نهایت یک یا دو مورد از ۲۳ امر را به شهرداری سپردند.

وی گفت: دولت به اندازه کافی بزرگ و سنگین است و نباید سنگین تر شود چراکه منجر به کند شدن امور خواهد شد.

چمران با بیان اینکه سازمان شهرداری ها، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی هریک سخنی را مطرح می کنند و با این اتفاقات به جایی نمی رسیم،ادامه داد: به دولت هشدار می دهم که با چشم باز تصمیم بگیرد و کاری نکند که مردم مقابل دولت قرار بگیرند.

واکنش اعضای شورای اسلامی شهر تهران به گزارش منطقه ۱۸

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گزارش منطقه ۱۸ سوالات و مواردی را مطرح کردند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز اظهارداشت: سوله، واحد مسکونی و ویلاهای گران قیمت میلیاردی که تخریب می شود، ثروت ملی است و هنر اصلی این است که پیش از ساخت جلوگیری به عمل آید.

ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهارداشت: منافع مردم، صیانت از حریم شهر و جلوگیری از ساخت و ساز مورد اهمیت است اما حجم تخریبی که انجام گرفته نشان داده پیشگیری مدیریت شهری ضعیف بوده است.

وی درباره شن چاله ها در منطقه ۱۹ اظهارداشت: اگر شهرداری فکری به حال این شن چاله کرده و مشکل بزرگی را از تهران برطرف کند، کار بسیار بزرگی را انجام داده است.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه فرونشست یکی از مشکلات منطقه ۱۸ است، گفت: برای جلوگیری از ایجاد فرونشست‌ها، تغذیه مصنوعی آبخوان ها توسط دولت مورد توجه قرار بگیرد و شهرداری نیز همراهی کند.

جعفر بندی شربیانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مطالبات مردمی منطقه ۱۸ تکمیل بزرگراه شهید بروجردی بود که قطعه اول آن به طول چهار کیلومتر و قطعه دوم آن به طول یک کیلومتر در حال اجراست و پیشرفت ۹۰ درصدی دارد.

وی افزود: سال گذشته ۳۶۰ میلیارد تومان برای رفع معارضین اختصاص یافته و امسال نیز به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مهدی پیرهادی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز خواستار توضیح درباره وضعیت معارضین شد و افزود: همچنین درباره مجموعه ورزشی منطقه و چند سرای محله نیز توضیحاتی ارایه داده شود.

تذکر جدی به ساخت و ساز غیر مجاز در گلاب‌دره/ شهردار منطقه کجاست؟

مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه درباره ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه ۱۸ شهرداری تهران، گفت: فضای سکونتگاهی باغ باید به گونه ای باشد که به باغ لطمه نخورد.

وی با بیان اینکه نباید در زمین های مرغوب شهر، شادآباد دیگری ایجاد شود، گفت: گسترده ترین تخریب ساخت و ساز غیرمجاز به صورت شجاعانه در منطقه ۱۸ انجام شد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز خود، گزارش محله ای کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص منطقه ۱۶ را در دستور کار قرار دادند.

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ارایه گزارش محله های منطقه ۱۶ اظهارداشت: محله جوادیه حتی یک متر بوستان نداشت که در این دوره از مدیریت شهری با همکاری سازمان بوستان ها و مذاکره مردم با مالک، قالیشویی موجود در محله چند ده میلیارد تومان ارزان تر تملک شد تا بوستان محله جوادیه احداث شود.

وی افزود: پارکینگ زیرسطحی با ۲۰۰ ظرفیت نیز در کنار بوستان جوادیه در حال احداث است که به زودی بهره برداری می شود.

ادامه دارد ...