تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آرای خود ایرادهای شورای نگهبان به دو طرح و یک لایحه که هر ۳ از این شورا اعاده شده بود را برطرف کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به ۳ دستور کار امروز (دوم خردادماه) ایرادهای شورای نگهبان به ۲ طرح «اعطای تسهیلات فرزندآوری به زوجین» و «بانکداری اسلامی» و لایحه «شوراهای حل اختلاف» را با رأی به پیشنهادهای کمیسیون های مربوطه مرتفع کردند.

در جریان رسیدگی به «لایحه شوراهای حل اختلاف» برخی موادی که با ایراد شورای نگهبان به مجلس بازگشت داده شده بود، پیشنهادهای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برای تأمین نظر شورای نگهبان به تصویب نمایندگان رسید.

بر این اساس، دادگاه های صلح و سازش در کنار شوراهای حل اختلاف ایجاد شده و همچنین قوه قضائیه امکان جذب ۱۲ هزار نیرو با برگزاری آزمون استخدامی و با اولویت نیروهای فعلی شوراهای حل اختلاف برای برگزاری دادگاه های صلح و سازش و نیز شوراهای حل اختلاف را خواهد داشت.

همچنین نمایندگان مجلس با رفع ایرادهای شورای نگهبان به طرح دو فوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته بود، موافقت کردند.

این کمیسیون ایرادهای شورای نگهبان به طرح بانکداری اسلامی را نیز در مواردی برطرف کرده بود که گزارش کمیسیون اقتصادی با نظر مثبت نمایندگان مجلس مواجه شده و پس از تصویب در صحن علنی، برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شد.