خرم‌آباد - ایرنا - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: استعمار طی ۳۰۰ سال گذشته جوانان ایران اسلامی را مورد هدف قرار داده و اکنون برای از بین بردن توطئه های دشمن جهاد اکبر در پیش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در یادواره یک هزار و ۴۰۰ شهید لرستان در بمباران، ۲۹۵ شهید عملیات حاج عمران و ۱۶۹ شهید این استان در آزادسازی خرمشهر بیان کرد: تلاش های بسیاری می شود که ما را دچار انحراف فکری و از مسیر درست مبنای فکری منحرف کنند اما هر مهاجمی را خلع سلاح کردیم و باعث شدیم باورهای آنان تغییر یابد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به جوانان گفت: خرمشهرها در پیش است و جاهای دیگری هست که یا خیمه دشمن برافراشته شده است و یا دشمنان طمع دارند بنابراین جهاد اکبر در پیش می باشد.

وی با بیان اینکه این جنگ ها نظامی نیست افزود: این جنگ ها به ظاهر، ویرانی جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی به دنبال خواهد داشت اما سختی بیشتری دارد که برای مقابله با این امر باید ایمان، فرهنگ، اقتصاد و عفت جامعه را ساخت و دشمن را به عقب راند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین گفت: غیور مردان لرستانی نسبت به سرزمینشان احساس مسوولیت کردند و خود را امت واحده اسلامی و در خدمت مکتب اهل بیت (ع) می دانستند که در این راستا از ابتدای انقلاب در تمام نقاط این کشور مشغول دفاع و به همین دلیل مورد بغض بودند و بمباران ها بیانگر این موضوع است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: دشمن در جنگ تحمیلی، شهرهای ما را جزئی از جبهه و زنان و کودکان ساکن شهرها را رزمندگانی در مقابل خود می دید و از آنها انتقام می گرفت که لرستان یک هزار و ۴۰۰ شهید در جریان بمباران هاتقدیم کرده است و از این مجموع ۶۰۰ شهید مربوط به خرم آباد بوده است.

وی ادامه داد: شهدای حاج عمران در دفاع از خاک کشور و حدود ۳۰۰ نفر از جوانان لرستان طی ۲ روز در این عملیات به شهادت رسیدند و با جان خود برای حفظ کیان ایران اسلامی مبارزه کردند.

وی با بیان اینکه شرق و غرب عالم برای جنگ با ایران به دشمن بعثی کمک کردند گفت: غیور مردان لرستانی در عملیات بزرگ آزادسازی خرمشهر در خط مقدم و صف شکن بودند که ۱۶۲ شهید دادند همچنین این سرزمین در ایام دهه کرامت نیز ۱۸ شهید از جوانان غیور خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: ملت غیور لرستان در عرصه های مختلف تاریخ خود موفق بوده است و در این ایام نیز عهد جدیدی می بندد تا در عرصه های مختلف و برای نیاز این انقلاب عظیم پا به میدان بگذارد.