گنبدکاووس - ایرنا - رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس اعلام کرد: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس بهاره این شهرستان برای اسب‌ها، مربیان و چابکسواران برتر هفته پنجم این رخداد ورزشی ۶ میلیارد و ۸۳۲ میلیون ریال جایزه نقدی پیش‌بینی کرد.

بهروز نیازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: برای شرکت در مسابقات هفته پنجم کورس بهاره گنبدکاووس که پنجشنبه هر هفته در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد، مالکان ۵۴ راس اسب از ۲ نژاد "ترکمن و تروبرد" نام‌نویسی کردند.

وی افزود: هفته پنجم مسابقات اسبدوانی بهاره گنبدکاووس از ساعت ۱۴ فردا پنجشنبه چهارم خردادماه در ۶ دور به مسافت‌های هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۶۰۰ متری باحضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

به گفته نیازی، مسابقات اسبدوانی کورس بهاره "بندرترکمن" هر هفته روز جمعه برگزار می‌شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

هفته چهارم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس بامعرفی اسب‌های برتر پایان یافت

رقابت ۷۲ اسب در آغاز هفته سوم کورس اسبدوانی گنبدکاووس