اردبیل - ایرنا - ️مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیـل گفت: کنارگذر پل آسیب دیده محور اردبیـل- سرچم در کیلومتر ۵۵ محدوده بنیادآباد تکمیل و عبور و مرور از آن برقرار شد.

کلیم اله وثوقی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی راهداران راه کنارگذر از محل پل تخریب شده بنیادآباد که در اثر سیل شنبه شب تخریب شده است، تردد از این مسیر برقرار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل همچنین در خصوص انتقال و نصب سازه های فلزی پیش ساخته برای برقراری ارتباط از پل اصلی اظهار کرد: قطعه اول سازه‌های فلزی بر روی پل آسیب دیده جانمایی شده و دومین قطعه پل‌های خرپایی هم از استان قزوین درحال انتقال به استان اردبیـل است و به محض انتقال به محل پل، راهداران بر روی پل آسیب دیده بنیادآباد مونتاژ و نصب خواهد شد.

به گزارش ایرنا بارش شدید باران و وقوع سیل شنبه شب منجر به تخریب پل طاقی سه دهنه هشت متری در کیلومتر ۵۵ اردبیل به سرچم شد.

مسیر اردبیل- سرچم نزدیکترین و شاید اصلی‌ترین مسیر تردد اردبیل به سمت مرکز کشور است. علاوه بر این دو شهرستان کوثر و خلخال در جنوب استان از طریق این جاده به مرکز استان ارتباط دارند.