خمین – ایرنا – شهردار خمین گفت که سه هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال بودجه برای سال ۱۴۰۲ این شهرداری از سوی شورای اسلامی شهر مصوب شده است که نسبت به پارسال ۶۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا ،«حمید احمدی» عصر چهارشنبه در نشست خبری افزود: ۶۲ درصد این بودجه به طرح‌ها و فعالیت‌های عمرانی اختصاص داده خواهد شد و باقی بودجه نیز به هزینه‌های جاری این نهاد خدماتی اختصاص دارد.

وی بیان کرد: براساس پیش بینی ۲ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال از این بودجه از درآمدهای عوارض عمومی، ۴۲ میلیارد ریال از عوارض اختصاصی شهرداری، ۹۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از موسسات ، ۲۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از اموال شهرداری تامین می شود.

شهردار خمین اضافه کرد: ۲۴۰ میلیارد ریال از بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری خمین نیز برای آسفالت کوچه‌ها و معابر، ۴۰۰ میلیارد ریال واگذاری خدمات شهری و ۶۰ میلیارد ریال هم برای بهسازی پارک جنگلی پیش‌بینی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر خمین نیز در این نشست گفت: این دوره از شورای شهر با تشکیل کمیسیون های تخصصی اقدامات و مصوبات شورا را از نظر کمی و کیفی افزایش داد .

«محمد بیات» ادامه داد: تصویب بودجه شهرداری و نظارت بر اجرای مطلوب این بودجه در راستای رضایت شهروندان از اقدامات مهم شورای اسلامی شهر خمین است.

خمین در جنوب استان مرکزی است و ۷۴ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن شهر است.