بوشهر - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تامین منابع مالی مورد نیاز و سرمایه در گردش یکی از مشکلات واحدهای تولیدی است که می‌توان با استفاده از ظرفیت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته (صحا) گام‌های موثری برای رفع این موانع و مشکلات برداشت.

به گزارش ایرنا، مهدی صفوی روز پنجشنبه در نشست با مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) اظهار کرد: انتظار می‌رود با حمایت صندوق صحا حلقه مفقوده در حوزه حمایت از صنایع پیشرفته در استان بوشهر از بین برود.

وی افزود: همچنین با حمایت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته انگیزه‌ای برای ارتقا دانش فنی و فناوری و نیز ایجاد واحدهای دانش بنیان پیشرفته باشد.

صفوی به مسائل و مشکلات موجود بر سر راه صنعت خرما و آبزیان پرداخت و گفت: مشکلات این صنایع در حوزه صادرات قابلیت رفع شدنی دارد که به طور معمول با افزایش دانش فنی مشکلات این مجموعه‌ها حل شدنی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه ورود به بازارهای بزرگ و جدید کار سختی است افزود: با حمایت از تکنولوژی دانش فنی می‌توان به رشد صنعتی این مجموعه‌ها کمک کرد.

وی تعدد صندوق‌ها را از مشکلات این مجموعه عنوان کرد و گفت: در واقع صندوق‌های متعددی ایجاد شده که بهره‌وری لازم را نداشتند بنابراین به نظر می‌رسد با تجمیع صندوق‌های ایجاد شده وزارت صمت، پارک علم و فناوری و جهادکشاورزی بتوان خروجی و بهره وری بهتری داشت.

صفوی افزود: واحدهای دانش بنیان ریسک بالایی دارند که در پذیرش ریسک و صدور ضمانت نامه‌ها حرکت رو به توسعه آنها به کندی صورت می‌پذیرد و به طور معمول این واحدها برای تجاری سازی با مشکل روبه رو هستند چون بیشتر افرادی که صاحب ایده هستند سرمایه لازم ندارند.

وی یادآور شد: در حوزه زیست فناوری ایده و زیرساخت‌های آن فراهم شده است و با حمایت مالی صندوق صحا می‌توان به مسیر توسعه این واحدها شتاب بیشتری داد.

صفوی افزود : استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه شیلات و صنایع دریامحور دارد که با حمایت صندوق و صنایع پیشرفته می‌توان در این حوزه به توسعه این صنایع امیدوار بود.