گچساران - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گچساران گفت: ۳۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات از سال گذشته تاکنون برای اشتغالزایی در اختیار مددجویان زیر پوشش این شهرستان قرار گرفته است.

هوشنگ دارفرین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی و امدادی برای اجرای ۴۸۹ طرح به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گچساران و غیر مددجویان دارای شرایط پرداخت شده است.

وی بیان کرد: مبلغ هر یک از این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال بوده است.

دارفرین اظهار کرد: از این میزان تسهیلات اشتغال پرداخت شده بیش از ۶۶ مورد امدادی بوده که ۱۳میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

وی تاکید کرد: این طرح ها در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات اجرا شده است.

دارفرین افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال با هدف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان تحت حمایت این نهاد حمایتی و غیر مددجویان دارای شرایط انجام می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران گفت: اشتغال پایدار مهم ترین راه توانمندسازی مددجویان شهرستان برای کاهش وابستگی آنان به مستمری این نهاد حمایتی است.

وی تصریح کرد: از این میزان تسهیلات پرداخت شده ۳۴۱ میلیاردو ۳۰۰ میلیون ریال در قالب تبصره ۱۶ بوده که به ۳۸۴ متقاضی پرداخت شد.

دارفرین ابراز کرد: بیش از۳۹۴ میلیارد ریال تسهیلات استانداری از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه برای ایجاد اشتغال گچساران در اختیار کمیته امداد این شهرستان قرار داد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران گفت: هم اکنون بیش از ۷۰۰ متقاضی پشت نوبت تسهیلات اشتغالزایی این نهاد حمایتی است.

وی گفت: هم اکنون جمعیتی افزون بر سه هزار و ۳۴۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در گچساران قرار دارند.