شارلی انویه تکیه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره رای اعتماد مجلس به رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پروش اظهار داشت: با توجه به صحبتی که با ایشان در مورد مشکلات معلمان و مشکلات زیر ساختی آموزش و پرورش داشتم و سوالاتی که از او شد، احساس می کنم مشکلات را خوب شناخته و امیدوارم پس از کسب رای اعتماد این موارد را حل کند.
وی اظهار کرد: شناختی که به مشکلات آموزش و پرورش دارد به نظر من برای یک وزیر کافی است و قرار نیست همه کارها را وزیر انجام دهد بلکه معاونین و کارشناسان مربوطه در وزارتخانه هم کمک می کنند؛ وزیر خوب وزیری است که مدیریت کند و مشکلات را شناسایی و راهکار ارایه دهد.
نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران در مجلس ادامه داد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از ابتدا در آموزش و پرورش تدریس بوده و سپس در کار اداری و آموزشی آن حضور داشته و از اشکالات این بخش آگاه است.
انویه اضافه کرد: در مورد مشکلاتی که با ایشان صحبت کردم به آنها واقف است و راهکارهایی داد که انشالله مثمر ثمر باشد.
به گفته وی، وزیر پیشنهادی به شرطی که بتواند مشکلاتی را که شناسایی کرده مدیریت کند میتواند گزینه مناسبی باشد.
به گزارش ایرنا، آیتالله سید ابراهیم رئیسی ۳۱ اردیبهشت ماه در نامهای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد. جلسه رای اعتماد وی ۹ خرداد برگزار میشود.
وی دارای مدرک دکتری زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد. او پیش از انتصاب به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.
صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.
رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سختگیریها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیتها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سختگیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.