به گزارش ایرنا، سیدبابک هاشمینکو روز پنجشنبه در نشست با مدیران مدارس و فرهنگیان گنبدکاووس اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار ۱۲ اردیبهشت ماه با معلمان، این قشر را معماران تمدن نوین اسلامی دانستند و تاکید کردند اگر ۲۰ سال پیش به مدرسهها رسیدگی بیشتری میشد امروز بسیاری از مشکلات جامعه وجود نداشت.
وی افزود: بر اساس نگاه رهبر معظم انقلاب اگر سرمایهگذاری خوبی در حوزه آموزش و پرورش انجام شود میتوان بسیاری از مشکلات کشور را رفع کرد و مسوولان باید این نگاه را داشته باشند که با ارتقای مدرسه ارتقای جامعه نتیجه خواهد داد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در دنیا سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی در کشورهایی با آموزش و پرورش پیشرفته زیر ۲۰ درصد نیست اما در ایران بودجه آموزش و پرورش با وجود تعیین ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان ۱۱ تا ۱۲ درصد است.
هاشمینکو ادامه داد: نمایندگان مجلسی که میگوید آموزش و پرورش در نوک نهادهای کشور قرار دارد باید کمک کند بودجه این وزارتخانه افزایش یابد که در نتیجه آن به طور قطع معیشت، سرانه و تجهیزات مدارس رشد خواهد کرد.
وی افزود: ۹۸ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق پرسنل میشود و با ۲ درصد باقیمانده باید مدرسه بسازیم، تجهیزات و سرانه بدهیم در صورتی که در بعضی از کشورهای دنیا ۷۰ درصد بودجه آموزش و پرورش پرسنلی و ۳۰ درصد غیر پرسنلی است آن وقت میشود به تحول فکر کرد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در دورهای که گذشت اتفاقات خوبی در این وزارتخانه افتاد که از جمله آن میتوان به اجرای طرح رتبه بندی معلمان که اشکالات آن برطرف و آیین نامه آن اصلاح میشود، افزایش میانگین حقوق معلمان از ۷.۵ میلیون تومان به ۱۴ میلیون تومان، تقویت بیمه تکمیلی معلمان، اجرای طرح شهید سلیمانی در مدارس و یا مالکانه کردن سهام صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد.
هاشمینکو همچنین از مدیران و معلمان استان گلستان برای برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان در فضایی مطلوب و منظم قدردانی کرد و گفت: مشکلات احصاشده فرهنگیان استان در این سفر جمعبندی شده و به وزارتخانه انتقال داده میشود.
وی افزود: پیشنهاد کردیم ارزیابی معلمان نمونه با ملاک اجرای سند تحویل بنیادین و ساحتهای ششگانه در کلاسهای درس باشد تا کارنامههای دانش آموزان چند بعدی شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به گلایه برخی فرهنگیان از حجم کتب درسی، گفت: حجم سنگین کتب درسی باعث کم شدن خلاقیت معلمان و عملکردی کتاب محور میشود لذا برای اصلاح این مساله باید حجم کتب را کم کرد تا معلمان بتواند در حین ارائه درس، کارهای گروهی و پژوهشی انجام دهند.
هاشمی نکو افزود: ۳۰ درصد فرهنگیان کشور نسبت به رتبه بندی اعتراض داشتند که تیمهای ارزیاب در حال بررسی اعتراضات هستند و طبق اعلام سرپرست وزارت آموزش و آموزش بر روی اصلاح آیین نامه این طرح کار خواهد شد و اگر جایی مشکلی باشد رفع میشود.
ارازمراد مغربی قوجق سرپرست آموزش و پرورش گنبدکاووس هم در این نشست گفت: آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت اسلامی و شکلگیری یک جامعه انقلابی مهمترین نقش را ایفا میکند و نخبگان فرهنگی در این مسیر وظیفه سنگینتری برعهده دارند.
وی افزود: ظرفیتهای پنهان زیادی در شهرستان گنبدکاووس وجود دارد که با حمایت مسوولان وزارت آموزش و پرورش میتوان این ظرفیتها را شناسایی و زمینه معرفی و استفاده بهینه از آنها را فراهم کرد.
وی علاقه جوانان و نوجوانان گنبدکاووس به ورزش به ویژه رشته والیبال را از جمله این ظرفیتها دانست و بیان کرد: دانش آموزان مقطع متوسطه اول و ابتدایی استعدادهای درخشانی در زمینه والیبال و فوتبال دارند که باید برای شناسایی آنها بیشتر تلاش کرد.
آموزش و پرورش شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس در شرق استان گلستان افزون بر ۹۶ هزار دانشآموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.