طارق طویشی روز پنجشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که برای نوسازی این ناوگان، هر راننده تاکسی باید بیش از ۲ میلیارد ریال بپردازد لذا تخصیص تسهیلات در این زمینه باید در اولویت باشد.
وی ادامه داد: قیمت بالای خودرو مانع اصلی نوسازی تاکسیهای فرسوده است که باید برای بهبود این وضعیت، اقداماتی انجام شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آبادان گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد از تاکسیهای آبادان که شامل ۲۰۰ دستگاه است، نیاز به نوسازی دارند.
وی افزود: سایت ثبت نام و تعویض تاکسی در کشور بسته است و به دارندگان تاکسی در آبادان پیشنهاد میشود به محض باز شدن سایت ثبت نام تعویض را انجام دهند.
طویشی درخصوص بیمه دارندگان تاکسی آبادان گفت: تاکسیداران از سال ۹۳ تاکنون برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه با مشکل مواجه هستند و مکاتباتی در این خصوص با اتحادیه تاکسی کشور انجام شده تا تاکسیداران آبادانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
حدود ۶۰۰ تاکسی در آبادان فعال وجود دارد.