قزوین - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در پارک ها و تفرجگاه های قزوین خبر داد و گفت: پلیس در این رابطه ۲۵ فرد معلوم الحال و مزاحم خیابانی را نیز دستگیر کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود عبدالمالکی، بعدازظهر پنجشنبه در بیان جزییات این خبر افزود: به دنبال مطالبات مردمی مبنی بر ارتقاء احساس امنیت، چند مرحله طرح شبانه پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در قالب طرح ارتقاء امنیت اجتماعی توسط پلیس های تخصصی و کوپ های تابعه در سطح بوستان های شهرستان قزوین به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: در این طرح که با هدف برخورد با موتورسواران متخلف و مزاحمان خیابانی اجرا شد، ۲۵ فرد معلوم الحال دستگیر و برای ادامه مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین تاکید کرد: طرح تشدید ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور با هدف برقراری امنیت پایدار در مناطق جرم خیز و با همکاری شهروندان محلات با پلیس به صورت ضربتی و مستمر در طول سال اجرا می شود.

سرهنگ عبدالمالکی با اشاره به اینکه بدون مشارکت و همراهی شهروندان برقراری امنیت مطلوب امکان پذیر نمی باشد، ضمن قدردانی از مشارکت شهروندان در تولید امنیت از آنان خواست هشدارها و توصیه های پلیس را جدی بگیرند.

زندان برای سارقان به عنف درس عبرت نشد

فرمانده انتظامی استان قزوین از انهدام باند ۲ نفره سارقان به عنف و کشف چهار فقره سرقت همراه با آزار و اذیت مالباختگان در شهرستان البرز خبر داد.

سردار علی ابراهیمی تصریح کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف خودرو در البرز، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات شبانه روزی و بررسی محل سرقت های انجام شده موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار شده و با هماهنگی قضایی طی عملیاتی هر ۲ سارق را در مخفیگاهشان در شهر محمدیه دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۶۰۰ میلیون ریال وجه نقد، تعدادی از لوازم داخل خودرو و اموال شخصی سرقت شده از مال باختگان را نیز کشف کرد.

این مسوول انتظامی استان با بیان اینکه سارقان دستگیر شده سابقه سرقت به عنف داشته و هر ۲ سارق نیز طی یک سال گذشته به قید وثیقه از زندان آزاد شده بودند، تصریح کرد: سارقان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت ادامه مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

کشف بیش از یک کیلوگرم موادمخدر دربویین زهرا

فرمانده انتظامی بویین زهرا از کشف یک کیلو و ۲۰ گرم موادمخدر و دستگیری ۲ قاچاقچی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ وجیه الله عبدی تصریح کرد: ماموران انتظامی بویین زهرا هنگام کنترل راه های ارتباطی شهرستان به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بازرسی متوقف کردند.

به گفته وی، ماموران در بازرسی از خودرو متوقف شده یک کیلو و ۲۰ گرم موادمخدر را که به طرز ماهرانه ای در خودرو جاسازی شده بود را کشف و هر ۲ سرنشین آن را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ عبدی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به همراه موادمخدر کشف شده تحویل مراجع قضایی شدند، اظهار کرد: با توجه به اقدامات شوم سوداگران مرگ، نیاز است خانواده ها سطح آگاهی و دانش خود را نسبت به آسیب های موادمخدر بالا برده و به منظور حفظ فرزندان خود از معضل اعتیاد، همواره در افزایش اطلاعات خود در این زمینه تلاش کنند.