اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: این استان با قابلیت‌های متعدد گردشگری در مناطق مختلف قابلیت پذیرش تورهای گردشگری خارجی را دارد.

به گزارش ایرنا ، حسن محمدی ادیب روز دوشنبه در نشست با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان با اشاره به لزوم دریافت پروانه فعالیت برای همه دفاتر خدمات مسافرتی اظهار کرد: تورهای خارجی ورودی به کشور به استان‌های خاصی محدود شده‌ و این در حالی است که دفاتر با تعریف بسته‌ها، ایجاد سایت‌های تخصصی چند زبانه، شرکت در نمایشگاه‌ها و معرفی جاذبه‌های گردشگری می‌توانند برگزار کننده تورهای خارجی به مقصد اردبیل باشند.

وی همچنین با اشاره به جایگاه دفاتر خدمات مسافرتی در صنعت گردشگری ادامه داد: این دفاتر می‌توانند نقش اصلی را در توسعه گردشگری استان ایفا کنند و ما در سطح استانی و ملی تلاش می‌کنیم شرایط را برای عملکرد بهتر دفاتر فراهم کنیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: برگزاری تورهای طبیعت‌گردی با مجوز یکی از زمینه‌هایی است که دفاتر باید در این راستا فعال باشند و با تعریف بسته‌های طبیعت‌گردی و قرار ندادن مجوز خود در اختیار دیگران به ساماندهی تورهای طبیعت‌گردی کمک کنند.

محمدی ادیب گفت: تشکل حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ظرفیت خوبی برای همگرایی دفاتر و فعالیت در راستای توسعه صنعت گردشگری است که امیدوارم با همکاری همه اعضا شاهد اقدامات تاثیرگذار این تشکل باشیم.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.