مهاباد - ایرنا - مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: سال گذشته بیش از ۱۸۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع این بانک به متقاضیان پرداخت شد که نسبت به سال ما قبل حدود ۲ برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا «فرشید فرخ‌نژاد» عصر جمعه در حاشیه بازدید از کارخانه قند مروارید مهاباد اظهار کرد: با توجه به اینکه عمده پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی طی نیمه دوم سال اتفاق می افتد پیش بینی می‌شود این میزان در سال جاری نیز رشد داشته باشد.

وی ادامه داد: بانک کشاورزی یک بانک دولتی با منابع محدودی از طرف بودجه دولت در راستای کمک به توسعه بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف نیاز بوده که برای استمرار در پرداخت نیاز به اخذ اقساطی وام‌های پرداختی دارد.

مدیر عامل بانک کشاورزی اضافه کرد: نیاز به تسهیلات متقاضیان نسبت به منابع بانک کشاورزی بسیار بیشتر بود و بخش از این نیاز باید از طرف سایر بانک‌ها تامین شود.

فرخ نژاد از کشاورزان و سرمایه گذاران این حوزه خواست تا منابع و گردش حساب مالی خود را برای کمک به سایر کشاورزان در همین بانک ذخیره و سرمایه گذاری کنند تا بتوان افراد بیشتری از خدمات بانکی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات کشاورزان از جمله خرید گندم به حال بروز بود، یادآور شد: تلاش می‌کنیم تمام مطالبات بخش کشاورزی بویژه گندم که روند خرید آن در استان‌های گرمسیر آغاز شده با کمترین زمان ممکن پرداخت شود.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل بانک کشاورزی به همراه وزیر اقتصاد و دارایی ظهر جمعه به شهرستان‌های بوکان و مهاباد در جنوب آذربایجان غربی سفر کرد.

فرشید فرخ نژاد در جریان سفر به مهاباد از کارخانه قند مروارید که با بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در آستانه افتتاح قرار دارد، بازدید کرد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.