پاکدشت - ایرنا - فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: این شهرستان به دلیل واقع شدن در محور ترانزیتی شرق کشور موسوم به امام رضا (ع)، برخورداری از واحدهای مختلف تولیدی، صنعتی و امکان بروز حوادث متعدد به توسعه امکانات اورژانس و خدمات امدادی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن اردستانی روز یکشنبه در حاشیه دیدار با مسئولان اورژانس شهرستان پاکدشت در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پاکدشت، دروازه ورودی و خروجی تهران از شرق استان و همجوار با استان‌های شرقی کشور و مسیر اصلی تردد به سمت مشهد مقدس است از این رو، این مسیر اصلی همواره با حجم زیادی از تردد خودورهای عبوری از ۲ سمت شرق و غرب برخوردار است.
وی افزود: تردد خودروها به ویژه در مناسبت‎‌های مختلف و تعطیلات رسمی از تعداد بیشتری برخوردار است از این رو با افزایش حجم ترافیک به همان نسبت احتمال وقوع حوادث نیز افزایش پیدا می‌کند؛ امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی در مواقع ضروری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر این، وجود چهار شهرک صنعتی فعال در حاشیه محور امام رضا (ع) و فعالیت بیش از ۶ هزار واحد صنعتی و کشاورزی در این شهرستان موجب شده تا حوادث مربوط به محیط کار نیز به نسبت فعالیت‌های تولیدی و صنعتی افزایش پیدا کند که رسیدگی به مصدومان احتمالی حوادث، به توسعه فعالیت زیرساختی اورژانس و خدمات امدادی نیاز دارد.
وی ادامه داد: با وجود آن که دستگاه‌های امدادی نظیر هلال احمر با استقرار در دو پایگاه جاده‌ای، نسبت به رسیدگی به مصدومان حوادث احتمالی اقدام می‌کند ولی حضور به موقع اورژانس در حوادث باعث می‌شود تا از تعداد جانباختگان در حوادث به طور چشمگیری کاسته شود.
اردستانی اظهار داشت: کادر اورژانس مسئولیت خطیری را در نجات جان انسان‌ها بر عهده دارند و چه بسیار افرادی که به خاطر حضور به موقع، مسئولانه و دلسوزانه نیروهای اورژانس بار دیگر به زندگی بازگشته و خانواده‌های آنان بار دیگر عزیزانشان را در کنار خود دیده‌اند، کار اورژانس ارزشمند، پر مخاطره و سرعت عمل آنها مهم است.
فرماندار پاکدشت یادآور شد: لازمه کار در اورژانس، داشتن روحیه ایثار، ازخودگذشتگی و تلاش است تا بتوانند در طول شبانه روز با اخلاص و بهره گیری از دانش علمی و عملی خود برای نجات جان انسان ها در بخش پیش‌بیمارستانی خدمت کنند.
پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف‌آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.