گچساران- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: سه شکارچی متخلف در شهرستان گچساران شناسایی و دستگیر شده اند.

اسلام جاودان خرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این متخلفات ۱۵ قطعه تیهو و یک راس بز وحشی و ۲ قبضه اسلحه کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر شکار یک راس بز وحشی و بررسی صحت و سقم گزارش در دستور کار مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گچساران قرار گرفت.

جاودان خرد ادامه داد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گچساران با هماهنگی مقامات قضایی و همکاری مراجع انتظامی از خانه متخلف مقداری گوشت شکار شده بز کوهی کشف و ضبط کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین یگان حفاظت محیط زیست گچساران در ادامه نظارت های خود بر مناطق آزاد گچساران ، یک متخلف که اقدام به شکار ۱۳ قطعه تیهو کرده بود دستگیر و در این زمینه یک قبضه اسلحه کشف شد.

جاودان خرد تصریح کرد: یگان حفاظت در ادامه گشت خود همچنبن یک شکارجی متخلف را که اقدام به شکار ۲ قطعه تیهو کرده بود دستگیر کرد.

وی اظهار کرد: برای این متخلفان پرونده تشکیل و به همراه آلات مکشوفه به مراجع قضایی معرفی شدند.

جاودان خرد ضمن قدردانی از همکاری خوب مراجع قضایی و انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با محیط زیست گفت: هموطنان می توانند با تماس رایگان به شماره ۱۵۴۰ گزارش های زیست محیطی خود را به ما اطلاع دهند تا از طریق مراجع قضایی و انتظامی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی از ممنوعیت هرگونه فعالیت در زمینه خرید، فروش، عرضه، حمل و نگهداری لاشه و تخم پرندگان وحشی در استان خبر داد و گفت: انجام این فعالیت ها جرم محسوب شده و متخلفان مجازات می شوند.

اداره‌کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ۳۱۲ هزار هکتار از وسعت مناطق حفاظت شده شامل یک پارک ملی، هفت منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع را تحت مدیریت دارد