قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: وزش بادهای جنوبی با احتمال غلظت آلاینده های جوی برای فردا /دوشنبه/ در این استان باعث شد تا این اداره کل هشدار سطح زرد را صادر کند.

مریم بهروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های به عمل آمده مبنی بر وزش بادهای راز (جنوبی) و احتمال افزایش غلظت آلاینده های جوی که کاهش کیفیت هوا را نیز به دنبال خواهد داشت توصیه می شود تا فردا /دوشنبه/ افراد از ترددهای غیرضروری و فعالیت در هوای باز، به ویژه برای گروه های حساس خودداری کنند.

وی ادامه داد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، برای امروز و فردا جوی به نسبت پایدار در سطح منطقه را پیش رو داریم و از بعدازظهر سه شنبه تا اواخر چهارشنبه هفته جاری نیز با گذر امواج تراز میانی جو، افزایش ابر و در پاره ای از مناطق استان بارش باران، رعد و برق و وزش بادهای لحظه ای پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: با توجه به خاصیت فصل بهاری و تشکیل ابرهای همرفتی، ناپایداری ها به صورت محلی از میزان بیشتری برخوردار بوده و به لحاظ دمایی نیز تا روز سه شنبه روند افزایش دما را پیش رو داریم.

بهروزی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۹ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۵ تا ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.