قزوین – ایرنا – مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و هماهنگ کننده امور ایثارگران،گفت: ۱۰۶۰ مورد قانون در مجلس پیرامون فعالیت ها و خدمات دهی به ایثارگران به تصویب رسیده که از این تعداد تنها ۱۹ درصد آن محقق و اجرا شده است.

حسن ممتحن روز یکشنبه در نشست بررسی مسائل و اجرای طرح توانمندسازی ایثارگران وزارت صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه وظایف مرتبط با حوزه ایثارگران با استناد قانون و خدمات ایثارگری و در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثارگری و فرهنگ شهید و شهادت تعریف شده است،افزود: اگر فرهنگ شهدا، ایثارگری و جهاد فرهنگی در جامعه نهادینه شود، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: دولت سیزدهم در این زمینه از اراده لازم برخوردار است و در این دوره بر انجام وظایف به شکل احسن در حوزه خدمات دهی به جامعه ایثار گران همچون مسکن، اشتغال، جذب و استخدام تاکید شده است.

این مسوول با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت های خود برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم، اضافه کرد: در حال حاضر ضرورت دارد که ما یک بازخوانی از وضعیت فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه داشته باشیم.

هماهنگ کننده امور ایثارگران وزارت صمت در خصوص ارتقا و توانمندسازی ایثارگران تصریح کرد : اگر مدیری اراده ای برای خدمت رسانی به ایثارگران را ندارد واقعا باید از کار کنار برود چرا که این مهم از اولویت ها و سرفصل های خدمت دولت سیزدهم است.

ممتحن با توجه به محدودیت پست های سازمانی و ارتقای شغلی در این زمینه برای حل این مشکل پیشنهاد داد تا کارمندان هم از مزایای پست های مدیریتی بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: در شیوه نامه تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگری آمده است آنهایی که پایان سال ۹۹ برایشان بیمه رد شده مشمول شرایط فرایند تبدیل وضعیت می شوند و برای مشمولیت شاغلان بعد از سال ۹۹ نیز در حال پیگیری هستیمو تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر دیر یا زود انجام خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم در این نشست گفت: هر خدمتی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران ارایه دهیم نمی تواند پاسخگوی رشادت های این عزیزان باشد.

عزیزالله افضلی اظهار کرد: در این دستگاه ۳۷ نفر نیروی ایثارگر یا از خانواده ایثارگران بر اساس تعریفی که در خصوص ایثار و ایثارگری وجود دارد در این دستگاه مشغول به خدمت هستند.

وی ادامه داد: در راستای جذب نیروهای ایثارگری نیز تاکنون ۲۱ نیرو جذب شده اند که تبدیل وضعیت یک نفر نیروی پیمانی به وضعیت استخدام رسمی و جذب یک فرزند شهید نمونه ای از آنها است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین هم در این نشست گفت: در حال حاضر در جنگ اقتصادی قرار داریم و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که فعالان اقتصادی را افسران این جنگ دانستند، باید بیش از پیش به فعالیت در این خصوص همت گماشت.

رضا صفاری افزود: در شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین ۱۱ ایثارگر فعالیت می کنند که از این تعداد یک نفر جانباز، سه نفر برادر شهید، سه نفر رزمنده و ۵ نفر خانواده ایثارگر هستند و در تلاشیم تا در اسرع وقت تبدیل وضعیت این نیروها عملیاتی شود.