تهران- ایرنا - مولوی عبدالکبیر سرپرست ریاست الوزراء حکومت طالبان در دیدار با عبیدالرحمن نظامانی، سفیر پاکستان در کابل خواستار گسترش روابط با اسلام‌آباد در زمینه های اقتصادی به ویژه ترانزیت شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، دفتر مطبوعاتی ریاست الوزراء طالبان با نشر اطلاعیه ای اعلام کرد در این دیدار عبیدالرحمن نظامانی سفیر پاکستان در کابل گفت زمینه برای توسعه مبادلات تجارتی بین دو طرف فراهم شده و آنان در این قسمت از همکاری خویش دریغ نخواهند کرد.

سرپرست ریاست الوزرا حکومت طالبان نیز گفت افغانستان خواهان روابط خوب با تمام همسایگان خود است و هر دو طرف روابط خود را در ترانزیت منطقه ای و برخی حوزه های دیگر اقتصادی گسترش می دهند.

مولوی عبدالکبیر خواستار صدور ویژه روادید پاکستان به افغان ها و ایجاد تسهیلات بیشتر به منظور رفت و آمد در تورخم و اسپین بولدک شد.

سفیر پاکستان اطمینان داد برای حل مشکلات افغان های مقیم پاکستان و صدور روادید، اقداماتی انجام خواهد شد.

وزارت خارجه طالبان گفت امیرخان متقی، سرپرست این وزارتخانه در دیداری که با عبیدالرحمن نظامانی، کاردار سفارت پاکستان در کابل داشت، برای ایجاد "کمیته مشترک" در راستای فراهم‌سازی تسهیلات در رفت‌وآمد شهروندان افغانستان به پاکستان، توافق شده است.