تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل درباره گسترش سامانه بارشی و تشدید ناپایداری‌های فصلی و محلی و وقوع بارش‌های رگباری در این استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، زمان شروع این سامانه از بعد از ظهر دوشنبه هشتم خرداد و زمان پایان عصر جمعه ۱۲ خرداد اعلام شده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نوع مخاطره را وزش تندبادهای موقتی، بارش باران به‌ویژه در روز چهارشنبه ، رگبار باران بویژه در ساعات بعد از ظهر و عصرها ، رخداد رعد و برق و بارش تگرگ در نواحی مستعد پیش‌بینی کرده است.

بر اساس این گزارش دوشنبه (هشتم خرداد) شهرستان‌های گرمی و انگوت، سه‌شنبه (۹ خرداد) مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان‌های گرمی و انگوت، چهارشنبه (۱۰ خرداد) تمامی مناطق استان اردبیل و پنجشنبه و جمعه (۱۱ و ۱۲ خرداد) مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان‌های گرمی و انگوت تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

هواشناسی اردبیل از سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی برخی معابر عمومی شهری و اصابت صاعقه به‌ویژه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات خبر داده است.

پرهیز از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب کوهنوردان از صعود به ارتفاعات به‌ویژه در عصرها، عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و خودداری از چرای دام در نواحی مرتفع از توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان اردبیل می‌باشد.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.