تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس بیمارستان تامین اجتماعی رازی تربت‌حیدریه گفت: در شرایطی که ضریب اشغال تخت در این بیمارستان پیش‌تر حدود ۵۰ درصد بود، اما بعد از انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی و جذب ۱۰ پزشک متخصص، این رقم از نیمه دوم پارسال به ۸۲.۶۳ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محسن فاتق عصر دوشنبه در نشت خبری افزود: پزشکان جذب شده در تخصص‌های جراحی مغرب و اعصاب، جراحی عمومی زنان، کلیه و مجاری ادراری، متخصص بیهوشی، متخصص اطفال و ارتوپدی به ارایه خدمت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: ضریب اشغال تخت از مهمترین شاخص‌های یک بیمارستان در ارزیابی‌ها است که از سال ۷۴ تا پارسال رقم آن حدود ۵۰ درصد بود.

رییس بیمارستان رازی تربت‌حیدریه گفت: برای ماندگاری پزشکان و بر مبنای تفاهم‌نامه یاد شده، تامین اجتماعی کارانه آنها را به میزان ۲ برابر و به صورت نقد پرداخت می‌کند.

فاتق افزود: در حوزه استانداردهای وزارت بهداشت با عنوان اعتباربخشی، سعی کردیم بیمارستان را بروز کنیم، زیرا پایش هر بیمارستان بر اساس این استانداردها و لذا امسال به عنوان بیمارستان درجه یک از سوی وزارت بهداشت انتخاب شدیم.

وی در عین حال به مشکل کمبود آب به عنوان یکی از معضلات این مرکز درمانی اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز آبیاری برای فضای سبز، تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان با ارایه طرحی و به روش جدید بهسازی شد و برای آبیاری فضای سبز از بازیافت آب نیز استفاده می‌شود.

رییس بیمارستان رازی در بخش دیگری به تعداد مراجعه‌های بخش‌های مختلف این مرکز درمانی در یک سال اخیر اشاره کرد و افزود: در حوزه رادیوگرافی شامل سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی یکهزار و ۵۵۲ مراجعه، فیزیوتراپی پنج هزار و ۶۷۲ مراجعه، سی‌تی‌اسکن پنج هزار و ۱۸۸ مورد، مراجعات اورژانس ۸۵ هزار و ۵۵۶ مورد، عمل جراحی کوچک ۲ هزار و ۹۴۶ مورد، عمل جراحی متوسط ۲ هزار و ۵۲۸ مورد و هزار و ۷۹ مورد نیز عمل جراحی بزرگ داشتیم.

فاتق همچنین بیان داشت: از آنجا که این بیمارستان قطب و بلوک زایمان جنوب خراسان رضوی محسوب و شاخص سوم کشوری را از این حیث داراست، پارسال ۹۳۵ مورد زایمان طبیعی و ۴۰۵ مورد سزارین در این مرکز درمانی انجام شد.