گنبدکاووس - ایرنا - مسوول انجمن سپک‌تاکرای گلستان گفت: رونق دوباره این رشته و شناسایی چهره‌های مستعد، به اجرای طرح‌های استعدادیابی منظم و مستمر احتیاج دارد که برای رسیدن به این هدف، کارگروهی از پیشکسوتان این رشته در استان تشکیل شده تا آموزش رایگان کودکان و نوجوانان را از سنین پایه آغاز کنند.

مجید بهشتی روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: گلستان تا چند سال قبل، بازیکنان ثابتی در تیم ملی مردان و زنان مانند زهرا شوشتری و یا خواهران عزتی‌نیا در کنار جمیل کرد داشت که با پایان دوران حرفه‌ای این بازیکنان دیگر جایگزینی برای آنان وجود ندارد.

مسوول انجمن سپک تاکرا گلستان از فعالیت بیش از ۱۰۰ ورزشکار این رشته در استان خبر داد و گفت: تلاش‌ می‌کنیم تا ۶ ماه آینده تعداد ورزشکاران این رشته را به حدود ۷۰۰ نفر برسانیم و سپک‌تاکرای گلستان را بار دیگر به روزهای اوج بازگردانیم.

بهشتی از کسب نخستین قهرمانی ورزشکاران سپک‌تاکرای گلستان در مسابقات کشوری خبر داد و گفت: تیم بهشتی سازه گلستان با "ناصر پنق، امیرحسین قرنجیک، مهدی قبادی و سینا رضایی" به مربی‌گری سعادت عاشورپور عنوان قهرمانی مسابقات سپک تاکرای ساحلی کیش گیمز ۲۰۲۳ را از آن خود کرد.

تیم بهشتی سازه گلستان

وی ادامه داد: ۱۸ تیرماه اردوی تیم ملی زیر ۲۱ سال ایران برای اعزام به مسابقات جهانی تایلند آغاز می‌شود که سه ورزشکار سپک‌تاکرا استان به این اردو دعوت شدند که امیدواریم موفق رضایت مربیان برای اعزام به این مسابقات را جلب کنند.

به گزارش ایرنا، سپک‌تاکرا که ورزشی شبیه والیبال است دهه ۸۰ وارد ایران شد و ۲ سال بعد ورزشکاران گلستان در نخستین تورنمنت کشوری این رشته شرکت کردند.

۱۵ استان شامل گلستان، گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، مرکزی، همدان، زنجان، قزوین، کرمان، سیستان و بلوچستان، کردستان، لرستان، خراسان شمالی، تهران و کرج به صورت حرفه‌ای در سپک‌تاکرا فعالیت دارند.

سپک تاکرا ورزشی شبیه والیبال است که به ‌جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می‌شود و از ورزش‌های بومی جنوب شرق آسیا بوده و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.