آستارا- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب آستارا از آزادسازی نزدیک به ۶ هزار مترمربع از زمین‌های ملی در محدوده بخش لوندویل از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، یاسر همدمی روز سه‌شنبه در این زمینه به خبرنگاران گفت: امروز در راستای حفاظت از زمین‌های ملی، ساحلی و حریم رودخانه‌ها در بخش لوندویل آستارا سه مورد رفع تصرف با مساحت نزدیک به ۶ هزار مترمربع با همکاری اداره‌ها و نهادهای متولی این شهرستان انجام شد.

وی افزود: دستگاه قضایی به همه اشخاصی که قصد سودجویی با تصرف زمین‌های ملی و ساحلی را دارند، هشدار می‌دهد که به همراه سایر اداره‌های مربوطه نسبت به برخورد قاطع و قانونی با متخلفان اقدام خواهد کرد.

گستره زمین‌های ملی در بخش‌های کوهستانی، جلگه‌ای و ساحلی شهرستان آستارا به حدود ۴۰ هزار هکتار می‌رسد که ۳۲ هزار هکتار آن رویشگاه گونه‌هایی مانند بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس، فندق، شمشاد و ون است.

شهرستان آستارا که شامل ۲ بخش مرکزی و لوندویل است، با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.