یزد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: دولت در کنار مجلس شورای اسلامی در عمل برای حل مشکل معیشت معلمان و ارتقای جایگاه آنها در کشور رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حسین زارع زاده سه‌شنبه شب در گردهمایی اعضای کانون بازنشستگان آموزش و پرورش مهریز افزود: هیچ فرهنگی نباید بعد از ۳۰ سال خدمت خالصانه در دوران بازنشستگی دچار مشکل اقتصادی باشد.

وی با تشکر از اقداماتی که تاکنون برای کمک به بازنشستگان صورت گرفته ادامه داد: حق معلمان پیشکسوت است که در دوران پیری دارای زندگی آبرومند و آرامی داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: رسیدگی به شرایط بازنشستگان آموزش و پرورش که نخبگان فرهنگی و علمی محسوب می‌شوند جدی گرفته شود.

زارع زاده تاکید کرد: بر دولت و مجلس شورای اسلامی است که در این خصوص با یک عزم جدی و انقلابی برای حل مشکلات فرهنگیان اقدام شایسته داشته باشد.

همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: برگزاری دورهمی فرهنگیان پیشکسوت و بررسی مسایل و مطالبات آنها موضوع مهمی است که باید پیگیری شود.

سید کاظم حسینی افزود: رسیدگی و تلاش دولت و مجلس برای اجرای طرح همسان سازی حقوق معلمان جزو مطالباتی است که باید اقدام شود.

همچنین رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش مهریز گفت: حدود ۷۰۰ نفر از فرهنگیان شهرستان هم‌اکنون عضو این کانون در سطح منطقه هستند.

حسن زارع هرفته افزود: پیگیری مطالبات برحق بازنشستگان آموزش و پرورش جزو موارد مهمی است که باید در سطح کشور پیگیری شود.

در این مراسم چندین برنامه فرهنگی و هنری اجرا شود و رسیدگی به مطالبات معلمان بازنشسته و پیشکسوت مورد تاکید قرار گرفت.

شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز دارای ۱۳ هزار دانش آموز، ۱۰۷ مدرسه و یک هزار فرهنگی شاغل و سه هزار معلم بازنشسته است.