اراک - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی و استانی تاکنون برای ساخت بیمارستان ولیعصر (ع) اراک هزینه شده است.

دکتر «علیرضا امانی» روز چهارشنبه در بازدید اصحاب رسانه و خبرنگاران از این طرح درمانی، افزود: مشکل اصلی در اجرای این طرح، اقدامات پیمانکار قبلی است که نظارت بر فعالیت آن ضعیف بوده است.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات استانی سفر ریاست جمهوری نیز ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح درمانی در نظر گرفته شد که تاکنون ۲۹۰ میلیارد تومان از این میزان، تخصیص یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با حمایت بانک ملت و سازمان مدیریت نیز سه قسط تسهیلات برای کمک به روند ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) در نظر گرفته شده که تاکنون قسط اول به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

دکتر امانی افزود: طرح توسعه این بیمارستان اکنون مشکل اعتبار ندارد بلکه خدمات بیرونی در این مجموعه درمانی نیاز به مشارکت سایر دستگاه‌های خدمات رسان است.

وی بیان کرد: لازم است امکان دسترسی مردم به عنوان بیمار و یا ملاقات کننده از جمله محوطه خیابان و پارکینیگ برای مراجعه کنندگان فراهم باشد که باوجود پیگیرهای متعدد دانشگاه، تاکنون عملیاتی نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: در مقابل بیمارستان ولیعصر(عج) اراک یک جایگاه پمپ بنزین به مردم خدمات می‌دهد که با راه‌اندازی این مجموعه درمانی و شمار زیاد کادر درمان و مراجعه بیماران عملا خیابان قفل و ارایه خدمات به حداقل می‌رسد.