اصفهان–ایرنا–استاندار اصفهان گفت: اشکالاتی در شیوه‌نامه‌ بانک‌ها در بخش تضامین (ضامن‌ها) وجود دارد که نیازمند اصلاح است زیرا مردم نباید در این بخش با رویکردهای مختلفی که نارضایتی عمیقی را در جامعه رقم می‌زند، مواجه شوند.

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در استانداری افزود: البته در سال‌های اخیر شرایط شفاف‌تر و قاعده‌مندتر شده اما باید در بانک‌های استان نسبت به این موضوع توجه لازم صورت بگیرد و دستورالعمل بانک مرکزی در این زمینه ملاک عمل قرار بگیرد تا شاهد نارضایتی‌ مردم نباشیم.

وی در باره پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نیز گفت: آسیب‌هایی که در این‌ زمینه وجود دارد در قالب مکاتبه‌ای به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد اعلام خواهد شد و همزمان بصورت حضوری نیز مشکلات جاری تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: البته با همت بانک‌های استان و حسب گزارشی که مطرح شده است؛ شاهد روند رو به رشد جذب تسهیلات تبصره ۱۶ در استان هستیم.

مرتضوی اظهار داشت: با پشتیبانی‌ شبکه بانکی استان در جذب منابع و مصارف شاهد رشد قابل توجهی هستیم هرچند که هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم اما نسبت به شرایط سال ۱۴۰۰ در مسیر صعودی قرار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به عملکرد بانک‌ها در جذب منابع و مصارف گفت: انتظار می‌رود در سالجاری نسبت مصارف به منابع استان حداقل از متوسط کشور فراتر رود تا بتوانیم گام های بلند و رو به جلویی در استان برداریم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: عملکرد بانک‌هایی که در نسبت مصارف به منابع خود رویکرد قابل قبولی نداشتند بصورت مجزا و با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری رسیدگی می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر چالش‌ این بانک‌ها مربوط به استان است، کمک می‌شود تا در خود استان مشکلات آنها کاهش یابد و رفع شود اما اگر مشکلات آنها در سطح ملی است از طریق بانک عامل یا بانک مرکزی چالش‌های مُبتلابه آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.