قزوین -ایرنا - استاندار قزوین با تاکید براینکه سرمایه گذاران بخش گردشگری در قزوین باید از حمایت های مادی و معندی بیشتری بهره مند شوند،گفت: مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی باید به این مقوله توجه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز چهارشنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: قزوین ظرفیت های زیادی در گردشگری طبیعی و تاریخی دارد و از این قابلیت می توان برای رشد اقتصادی و توسعه هرچه بیشتر استان بهره گرفت.

وی با انتقاد از برخوردهای صورت گرفته با سرمایه گذاران بخش گردشگری،اظهار کرد: متقاضی سرمایه گذاری در بخش گردشگری سلامت در استان چندین سال است که دچار مشکل است اما طرح های همین سرمایه گذار در استان های دیگر روبه اتمام است.

استاندار قزوین پیشنهاد کرد یکی از نشست های شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در قزوین به طور ویژه به موضوع گردشگری اختصاص پیدا کند تا مسایل و مشکلات مربوط به سرمایه گذاران این حوزه بررسی و مورد موشکافی قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین و انتخاب هیات رئیسه جدید، گفت: امیدواریم این تغییر منجر به پیشبرد بهتر برنامه های اتاق قزوین در حمایت از بخش خصوصی باشد.

استاندار قزوین تاکید کرد: اتاق بازرگانی قزوین در دوره جدید باید با انرژی مضاعفی نسبت به ادوار قبل در پی تحقق اهداف ترسیم شده در حوزه بخش خصوصی و ایجاد تحولات مثبت باشد.

اعلایی اظهار کرد: از مدیران و دستگاه های اجرایی نیز تقاضا داریم تا در این راه به اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی به عنوان پارلمان بخش خصوصی کمک کنند و همراهی لازم را داشته باشند.

استاندار قزوین با اشاره به ظرفیت شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای حل مشکلات فعالان اقتصادی از جمله سرمایه گذاران و صنعتگران، گفت: در این نشست ها باید صاحبان واحدهای تولیدی دارای مشکل نیز حضور یافته و به طرح مسایل و مشکلات خود بپردازند تا با هم اندیشی و هم افزایی راهکار لازم برای حل مسایل آنها اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه همزمان با فصل گرما و افزایش مصرف انرژی ممکن است با مشکلاتی در زمینه تامین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی روبرو شویم،اظهار کرد: باید در زمینه روش های جایگزین تامین برق خلاقیت و ایده داشته باشیم.

اعلایی در ادامه به اهمیت مدیریت مصرف انرژی پرداخت و اظهار کرد: در کنار ایده ها و خلاقیت ها برای افزایش ظرفیت تولید برق باید از اقناع مردم برای صرفه جویی در مصرف انرژی نیز نباید غافل شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین نیز در این نشست خواستار ایجاد مشوق و تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران بخش گردشگری شد.

مهدی عبدیان افزود: برگزاری جشنواره ها و حمایت بخش خصوصی می تواند منجر به تقویت زیرساخت های گردشگری استان قزوین شود.