کیش - ایرنا - مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با بیان اینکه بخش خصوصی حامی دولت در مسیر توسعه اقتصادی است، گفت: منطقه آزاد کیش برای توسعه نیازمند مدیران خلاق و نوآور است.

به گزارش ایرنا، «رحمان سادات نجفی» شامگاه چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد کیش اظهار کرد:‌ انتصاب یک فرد آکادمیک و علمی به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد کیش منجر به امیدواری بخش خصوصی به آینده این جزیره شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته همواره مناطق آزاد مورد بی مهری مدیران مرکز نشین قرار گرفته است، افزود: امیدواریم با اصلاح این روند در دولت سیزدهم، مناطق آزاد در کمک به رشد اقتصاد ملی نقش آفرینی کنند.

عبور از رکود بدون حمایت دولت ممکن نیست

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با اشاره به رکود حاکم بر این جزیره، بیان کرد: امروز بخش خصوصی با همدلی و همکاری به دنبال عبور از این رکود است، اما باید توجه کرد که بدون حمایت سازمان منطقه آزاد کیش عبور از رکود ممکن نیست.

وی به ساختار مدیریتی در مناطق آزاد بر پایه درآمدزایی اشاره کرد و گفت: قطع یقین تقویت بخش خصوصی منجر به تقویت دولت در منطقه خواهد شد.

نیازمند اقتدار در سازمان منطقه آزاد کیش هستیم

«سادات نجفی» با تاکید بر اینکه نیازمند یک سازمان منطقه آزاد مقتدر در کیش هستیم، اظهار کرد:‌ بخش خصوصی تمامی تلاش خود را برای تقویت دولت در منطقه به کار خواهد گرفت.

وی افزود: نیازمند طرح‌های تشویقی دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعت‌گران در کیش هستیم.

در ادامه این مراسم دبیر مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش نیز گفت: پیشرفت بخش خصوصی در کیش در گرو اقتدار سازمان منطقه آزاد است.

«طهمورث قاسمی» با تاکید بر اینکه باید به یک برداشت صحیح از ماهیت مناطق آزاد رسید، اضافه کرد: امید است نماینده دولت در منطقه تمامی تلاش خود را برای حمایت از بخش خصوصی به کار گیرد.

وی ادامه داد: مشکلات موجود در منطقه آزاد کیش یک شبه به وجود نیامده که انتظار رفع یک شبه آنان را داشته باشیم، اما معتقدیم که روند توسعه در کیش باید نمود عینی یابد.

به گزارش ایرنا، طی مراسمی از زحمات «سعید پورزادی» به عنوان سرپرست سابق سازمان منطقه آزاد کیش قدرانی و دکتر «رحیم سرهنگی» نیز به عنوان مدیرعامل جدید این سازمان معارفه شد.

«سرهنگی» از فارغ التحصیلان و اساتید جوان دانشگاه صنعتی شریف و دارای دکترای مدیریت است.

وی که دارای مقالات و تالیفات متعدد پژوهشی است، پیش از این مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار و رییس موسسه کار و تامین اجتماعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.

از دیگر سوابق سرهنگی، می‌توان به مدیر علمی و اجرایی سازمان نوسازی شهرداری تهران، مدیر پروژه توسعه صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، نایب رییس کارگروه بازار شورای عالی اشتغال در وزارت صمت و کارگروه نوآوری و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد.