تهران- ایرنا- مرکز آمار و اطلاع‌رسانی فلسطین موسوم به «معطی» در گزارشی اعلام کرد، از آغاز سال جاری میلادی ۸ فلسطینی ساکن قدس اشغالی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان شهید و ۶۳۲ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، در گزارش مرکز «معطی» همچنین آمده است، شمار فلسطینیان ساکن قدس اشغالی که توسط صهیونیست‌ها بازداشت شدند به ۶۵۱ نفر رسیده است و نیروهای اشغالگر ۱۹۶ مورد به سمت فلسطینیان قدس اشغالی تیراندازی کردند.

بر اساس این گزارش، ۲۲ هزار و ۴۵۶ شهرک نشین صهیونیست از آغاز سال جاری میلادی به مسجدالاقصی یورش بردند.

در این گزارش همچنین آمده است که در این مدت ۱۲۷ عملیات تخریب و مصادره اموال و مستغلات فلسطینیان ساکن قدس اشغالی انجام شده است.

تاکنون بارها کشورهای اسلامی و جامعه جهانی درباره هرگونه تغییر در وضعیت تاریخی و حقوقی قدس اشغالی به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.