خرم‌آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ‌برخی مقررات پیچیده حوزه کسب و کار عدم سرمایه گذاری را به همراه دارد و باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا "سیروس ابراهیمی" روز پنجشنبه در سومین گردهمایی مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان های لرستان ، اصفهان ، قم ، مرکزی و همدان اظهار کرد: لرستان یکی از استان های با ظرفیت های بی‌شمار کشور است و در این استان متوسط بارندگی ۴۰۰ میلی‌متر می‌باشد و ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری فراهم است.

وی ادامه داد: لرستان دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و خاک مستعد است بخشی از امنیت غذایی کشور را می‌تواند تامین کند اما در حوزه صنعت مشکلات وجود دارد و براساس آمایش کشور توازن برقرار نشده و هر استان که توان بیشتری داشته موفق به دریافت برخی امتیازات شده است.

به گفته وی در لرستان توازن برقرار نیست و بیش از نیمی از صنعت در شرق استان با چهار شهرستان و بخشی دیگر در هفت شهرستان مستقر است.

ابراهیمی گفت: امروز فاصله های جغرافیایی نباید موجب عدم مشارکت شود باید از ظرفیت های هم آگاه باشیم و این گردهمایی ها منجر به توسعه خواهد شد، نیروهای کارشناس می‌توانند مشکلات استان های دیگر را بررسی و به سایر استان معرفی کنند تا از ظرفیت های موجود استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت لرستان آمادگی دارد تا زنجیره های تولید با سایر استان ها ایجاد کند ادامه داد: به لحاظ جغرافیایی اراضی ما یا جنگل، مرتع و منابع طبیعی هستند و امکان ایجاد شهرک‌های صنعتی وجود ندارد و مجبور هستیم زمین خریداری کنیم.

معاون استاندار لرستان اظهار ظهار کرد: نرخ سرمایه گذاری در لرستان بالا است که یکی از دلایل عدم سرمایه گذاری می‌باشد ، برخی مقررات در خصوص تغییر کاربری اراضی بسیار پیچیده است، این مشکلات موجب می شود سرمایه‌گذاری صورت نگیرد.