تهران- ایرنا- رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از ارائه ۳۸۰۰ خدمت درمانی به حجاج ایرانی در مدینه در هفت روز گذشته خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، سیدعلی مرعشی با اشاره به اعزام پزشکان داوطلب و کادر درمانی این مجموعه به مراسم حج با هدف خدمت رسانی به زائران ایرانی حج تمتع، اظهار داشت: از روز سوم خردادماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز ۱۰ خرداد، ۳۸۰۰ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در یک هفته گذشته در مجموع، ۱۳۸۱ مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و ۲۹ مورد نیز ویزیت پزشکان متخصص به حجاج ارائه شده است. همچنین ۶ مورد بستری اورژانس، ۹۱۴ مورد خدمات نوار قلب فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

مرعشی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۱۳۶۵ مورد اعلام کرد و افزود: ۹۷ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکید کرد: حال زائران اعزام شده به مدینه در مجموع مساعد است و در حال حاضر هیچ بستری در بیمارستان‌های مدینه نداریم.