کاشان _ ایرنا _ مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران با جان و دل در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و رهبری ایستاده و از این ارزش ها دفاع می کند.

به گزارش ایرنا،سردار مرتضی قربانی پنجشنبه شب در یادواره شهدای عملیات بیت المقدس در شهر زواره اردستان افرود: اگر تلاش و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نبود امروز شاهد پیشرفت کشور نبودیم،نباید خدمات این عزیزان توسط افراد منافق گونه زیرسوال برود.

وی اظهار کرد: امروز افرادی که جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،ولایت فقیه و نیروهای ارزشی را زیر سوال می برند جا پای منافقان گذاشته اند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد:دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توطئه خود را برای شکست انقلاب آغاز کرد و اجرای کودتا علیه ملت ،نخستین برنامه اش بود که با یاری خدا و هوشیاری نیروهای انقلابی باشکست مواجه شد.

سردار قربانی گفت: در سال ۱۳۵۹ سران کشورهای مختلف به جز سوریه و کره شمالی در اردن دور هم جمع شدند و نقشه جنگ را طراحی و در ۳۱ شهریور صدام حسین به ایران حمله کرد.

وی اظهار کرد: منافقان نیز در این میان همکاری می کردند و در جبهه ها فعالیت داشتند که تعدادی از آنها دستگیر شدند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در دوران ابتدایی جنگ سه لشکر از استان اصفهان شامل لشکر امام حسین(ع) به فرماندهی حاج حسین خرازی، لشکر نجف اشرف به فرماندهی حاج احمد کاظمی و لشکر کربلا به فرماندهی مرتضی قربانی تشکیل و از نخستین لشکر های سپاه بودند که افتخار اصفهانی ها می باشند.

سردار قربانی گفت:برای آزاد سازی خرمشهر این سه لشکر از سه محو به سمت خرمشهر حرکت کردند که در نهایت به فتح خرمشهر منجر شد.

وی افزود: در این لشکر ها از هر شهرستان استان اصفهان یک گردان حضور داشت که از اردستان و زواره گردان علی بن ابی طالب(ع)به فرماندهی سردار زائری بود که مسئولیت بستن راه ورودی از بصره به خرمشهر را برعهده داشت.

وی اظهار کرد:در این عملیات گردان اردستان ۴۵ شهید داد و در مجموع طی ۷۲ ساعت ۴۰۰ شهید در این محور تقدیم شد ولی اجازه ندادیم یک نفر عراقی از خرمشهر فرار کند و یا یک تانک به خرمشهر وارد شود.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد:صدام خرمشهر را به دژی نفوذ ناپذیر تبدیل کرده بود که فرماندهان نظامی اسرائیل آمریکا،فرانسه و انگلیس خبیث از آن دیدن کرده و آن را غیر قابل نفوذ و تسخیر ناپذیر اعلام کردند ولی در نهایت با یاری خدا و از جان گذشتگی نیروهای اصفهان و تیپ لشکر زرهی اهواز و تیپ هوابرد ارتش این شهر آزاد شد و در عملیات بیت المقدس ۱۹ هزار نفر از عراقی ها اسیر شدند که نیروهای گردان علی بن ابی طالب(ع) اردستان نیز نقش مهمی در آزاد سازی داشتند که باید قدردان شهدا و خانواده های آنها باشیم.

شهر زواره با بیش از ۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴ کیلومتری شمال شرقی اردستان واقع شده است.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.