گرگان - ایرنا - تولید لباس کودک و نوجوان، یکی از صنایع پردرآمد و در عین حال، جهت‌دهنده به فرهنگ و شیوه انتخاب پوشش نسل آینده است. برگزاری رویداد مد لباس کودک و نوجوان در گرگان فرصت مناسب عرضه لباس‌های مناسب به جامعه هدف و معرفی سبک‌های جدید پوشش است که مورد استقبال کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، طراحی لباس کودک و نوجوان یکی از صنایع مهم و پردرآمد به‌شمار می‌رود و طراحان این حوزه با استفاده از طرح و رنگ‌های متنوع تلاش می کنند طیف وسیعی را به خرید محصول خود ترغیب کنند.

وقتی به تالار پیوند گرگان می رسم طراحان و تولیدکنندگان لباس آرام آرام در حال ورود به سالن هستند.

هنوز ساعت کاری نمایشگاه شروع نشده ولی کودکان و نوجوانان بسیاری همراه با خانواده وارد تالار می شوند.

حضور کودکان و نوجوانان یک ساعت قبل از ساعت کاری نمایشگاه، پیام امیدبخشی برای مدیران، مسوولان و برنامه‌ریزان مرتبط با پوشاک کودک و نوجوان دارد.

هنوز به‌قول قدیمی‌ها یخ نمایشگاه باز نشده اما کودکان و نوجوانان بیش از بزرگ‌ترها هیجان دارند و در همان بدو ورود با شور و اشتیاق وصف ناشدنی به سمت ورودی سالن می‌دوند.


خوشحالم در نمایشگاه مد و لباس غرفه ای به لباس کودکان اختصاص دادند

کودکی ۱۰ ساله که همراه خاله خود از غرفه ای دیدن می‌کند به ایرنا گفت: در بازار لباس مناسب سنم به راحتی پیدا نمی شود و زمانی که متوجه شدم غرفه ای در این نمایشگاه مد و لباس برای ما اختصاص یافته از خانواده خواستم مرا به این مکان بیاورند و لباس های مورد نظر خودم را پیدا کنم.

نیایش سادات موسوی افزود: خوشحالم که در این جشنواره به قشر همسن و سال من توجه شده و لباس‌هایی با پارچه‌های رنگارنگ برای ما عرضه می‌شود.


نوع طراحی لباس تاثیرات مستقیم روحی و جسمی بر روی فرزندانمان می‌گذارد

آرام نوری یکی از مادران حاضر در این رویداد فرهنگی هم گفت: انتخاب پارچه نخی و فاقد الیاف مصنوعی در طراحی و تولید لباس کودک و نوجوان در غرفه های کودک و نوجوان بیشتر مورد توجه گرفته است.

وی بیان کرد: نوع طراحی لباس تأثیرات مستقیم روحی و جسمی بر روی فرزندانمان می گذارد و در این رویداد به این‌ مهم توجه شده است.


ضرورت توجه به طراحی لباس کودک و نوجوان؛ اصلی مهم و بنیادین

یکی از پدران حاضر در اولین رویداد بزرگ مد و لباس هم گفت: انتخاب پوشاک مناسب به حفظ سلامت روان کودکان و نوجوان کمک می کند و طراحی و تولید داخلی لباس های کودک و نوجوان د کاهش قیمت این پوشاک در بازار تاثیرگذار است.

محمد صالحی افزود: کمبود لباس هایی با طراحی ایرانی کودک و نوجوان در بازار ملموس است و حضور طراحان و تولیدکنندگان با ارائه مجموعه‌ای از لباس کودک از امتیاز ویژه این رویداد فرهنگی به شمار می‌رود.

طراحی لباس کودک و نوجوان در کشور به جایگاه واقعی خود نرسیده است

الهه گلکارزاده موسس و طراح برند الیما هم در گفت و گو با ایرنا گفت: لباس‌های ست مادر و کودک را این ویژند انجام می‌دهد و در هر نمایشگاهی که حضور یافتیم با استقبال چشمگیر خانواده‌ها و به خصوص فرزندانشان روبرو شدیم.

وی افزود: در کشور طراحی لباس کودک و نوجوان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده و در این حوزه ضعیف عمل شده است.

این طراح و تولیدکننده لباس کودک و نوجوان افزود: پس از سن تکلیف بسیار تاکید شده که پوشش باید کامل تر شود ولی متاسفانه لباس مناسب آن ها برای این مهم آماده نشده و این یکی از چالش های اساسی است.

وی اظهار داشت: با حمایت دولت و مسوولان در طراحی پارچه و تولید لباس کودک و نوجوان این چالش قابل حل است.

وی بیان کرد: در طراحی پارچه و لباس کودک باید اختصاصی‌تر و شادتر عمل کرده و جذابیت لباس برای این قشر بسیار مهم است.

گلکارزاده افزود: ما طراحان و تولیدکنندگان پوشاک کودک و نوجوان در صورت حمایت های لازم طرح های متنوع تر و بهتری را می توانیم داشته باشیم

وی اظهار داشت: توجه کودکان و نوجوانان به این غرفه ها نشان داد که این قشر چنانچه لباس مناسب خود را از طرح های داخلی پیدا کنند به دنبال هویت ایرانی و اسلامی خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اولین رویداد مد و لباس بانوان از دهم تا دوازدهم خردادماه ماه به مدت ۳ روز در جاده گرگان - ساری در تالار پیوند روبروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان دایر است.

این رویداد فرهنگی در بخش‌های کودک و نوجوان، لباس های مجلسی، اداری، ورزشی و زیورآلات با حضور طراحان و تولیدکنندگان برجسته کشور در ۱۰۰ غرفه متنوع در این نمایشگاه آثار خود را عرضه می‌کنند.