مشهد-ایرنا- معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان گفت: استفاده از پول ملی در قرارداد با ورزشکاران و مربیان خارجی در سایر کشورها نیز مانند چین و برخی دیگر از کشورها رایج است.

سیدمحمد پولادگر روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ممنوعیت عقد قرارداد دلاری با ورزشکاران و مربیان خارجی خللی در فعالیت این ورزشکاران به خصوص در ورزش قهرمانی کشور ایجاد نخواهد کرد.

وی بیان کرد: مربی یا ورزشکار در قرارداد باید مبلغ دستمزد خود را به ریال و پول ملی کشور بگیرد، هر وقت هم بخواهد می تواند پول خود را به دلار تبدیل کند و از دستمزد خود استفاده کند.

معاون وزیر ورزش بیان داشت: قرارداد ریالی با بازیکنان خارجی به عنوان تدبیری است که دولت اندیشیه و ساز و کارهای لازم نیز برای اجرای این قراردادها با بازیکنان و مربیان خارجی پیش بینی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای این قانون فقط مختص باشگاه های زیرمجموعه وزارت ورزش و یا فقط باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نیست.

پولادگر پیش از این ضمن تایید ابلاغ ممنوعیت عقد قرارداد دلاری با ورزشکاران و مربیان خارجی با دستور معاون اول رئیس‌جمهور گفته بود: این دستوری است که ابلاغ شده و امیدواریم بتوانیم آن را اجرا کنیم.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان دیروز برای شرکت در همایش تقدیر از ورزشکاران برتر جام رمضان مشهد به این شهر سفر کرد.