بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: مهترین مشکل استان کم آبی است که دولت با اقداماتی هدفمند همچون اجرای طرح استحصال آب های زیرزمینی درصدد رفع آن است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز جمعه در یادواره شهید «محمد رضایی» در فاروج اظهار کرد: با اجرای طرح طرح استحصال آب های زیرزمینی، ۴۰ میلیون متر مکعب آب از چاه های عمیق منطقه سرانی شهرستان شیروان برداشت و به مناطق خشک خراسان شمالی تزریق می شود.

وی افزود: این طرح در سفر دوم تیرماه رییس جمهور به استان مطرح و اعتبار لازم نیز مصوب شد و در این مدت نیز اعتبارات خوبی برای اجرای آن جذب و روند توسعه آن به خوبی پیشرفته است.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: در سفر رییس مجلس شورای اسلامی نیز بر تسریع در اجرای این پروژه تاکید شد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تاکید کرد: بی تردید با اجرای کامل این طرح آبرسانی جدای از تامین آب شرب پایدار برای شهروندان، شاهد تحولی شگرف در حوزه کشاورزی، و گردشگری استان خواهیم بود.

وی با اشاره به همدلی حاکم بین مسوولان خراسان شمالی گفت: اینک وحدت بی نظیری بین مدیران دستگاه های اجرایی برای توسعه خراسان شمالی بر قرار است.

خشکسالی خراسان شمالی نه تنها باعث ایجاد تنش آبی در حدود ۲۰۰ روستا و چند شهر ایجاد کرد که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از حجم آبدهی قنات ها را نیز کاهش داد به طوری که نیمی از مزارع کشاورزی این خطه شمال کشور را نیز خشکاند و هشت دشت از ۱۱ دشت این استان نیز در زمره دشت های بحرانی قرار گرفتند.

حسین نژاد با تاکید بر گرامیداشت یاد شهدا، تصریح کرد: شهدا الگوی بی نظیری از ایثار و مقاومت هستند که باید اخلاق و روش زندگی آنها در جامعه بویژه برای جوانان تبیین شود.

یادواره شهید «محمد رضایی» روز جمعه در مقابل مسجد امام سجاد(ع) فاروج با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «سردار اسماعیل قاآنی» برگزار شد.

به گزارش ایرنا، شهید «محمد رضایی» نیروی اطلاعات عملیات در عملیات کربلای چهار بعد از نبردی جانانه و جنگ تن به تن با شجاعت تمام به اسارت در می آید.

این شهید بزرگوار بعد از اسارت مورد شناسایی قرار می گیرد و برای تخلیه اطلاعات زیر شکنجه به شهادت می رسد.

پیکر پاک این شهید والامقام بعد از سقوط صدام به ایران منتقل و در زادگاه پدری اش، مقابل مسجد امام سجاد(ع) در نزدیکی فاروج به خاک سپرده می شود.