شهرری - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۰ تهران/شهرری/ همزمان با فرارسیدن سی و چهارمین سالگرد رحلت امام (ره) از اجرای طرح نگهداشت در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به منظور خدمت رسانی به زائران و عاشقان امام راحل خبر داد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۲۰ تهران، سعید منوری رضائی روز جمعه گفت: با توجه به همجواری حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و حضور زائرین از اقصی نقاط کشور جهت شرکت در مراسم سالگرد رحلت امام راحل و همچنین گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد، نسبت به اجرای طرح نگهداشت در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور ۱۲۰ کارگر خدوم شهرداری و عوامل اجرایی نواحی ۷گانه اقدام شد.

وی افزود: در این راستا پاکسازی، نظافت پیاده رو و خیابان های اطراف حرم به متراژ ۴۵۰ هزار مترمربع، شستشوی معابر به طول ۳۶۵۰ متر، پاکسازی و لایروبی انهار به طول ۱۱۰۰ متر، شستشوی جداول به متراژ ۲۸۵۰ متر انجام شد.

به گفته منوری، شستشوی ۶۰ مخزن زباله، ۱۱۰ مورد المان شهری، تعداد ۵ ایستگاه اتوبوس و تاکسی، شستشوی ۸۵ باب کرکره واحدهای صنفی، پوسترکنی به متراژ ۱۲ مترمربع، طعمه گذاری ۶۵ کلنی جانوران موذی از دیگر اقدامات اجرای این طرح بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین پاکسازی و نظافت فضای سبز به متراژ ۱۵ هزار مترمربع، کاشت ۲۰۰ اصله درختچه، ۲۰ اصله نهال، و کاشت نشاء و گل فصلی به متراژ ۱۵۰ مترمربع، شستشوی ۴۵۰ مورد المان های پارکی، ۸ست وسائل بازی کودکان، تشتک و علف زنی ۵۰۰ مترمربع، حذف شاخه های سرگیر ۱۵ مورد، رفع خاموشی ۳۰ مورد و نظافت و شستشوی ۵ آبنما، از جمله اقداماتی است که در معابر پیرامون حرم انجام شد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ، به ثبت رسید.