آبادان – ایرنا - معاون استاندار و فرماندار خرمشهر گفت: برای امسال در شورای اشتغال و برنامه ریزی استان تعهد شهرستان نسبت به کشور و استان در جذب اشتغال برای ۲ هزار و ۸۹۲ نفر مشخص شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری ویژه خرمشهر نادر عمیدزاده شنبه در نشست شورای مهارت و اشتغال شهرستان خرمشهر افزود: مهارت آموزی و آموزش مشاغل گامی مهم برای حوزه اشتغال شهرستان است و به جد اعتقاد دارم اگر بناست تغییری در اشتغال شهرستان ایجاد کنیم و حرکت مثبتی در حوزه اشتغال داشته باشیم باید به سمت مهارت آموزی و آموزش مشاغل حرکت کنیم.

وی اظهارکرد: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای باید با توجه به نیاز و ظرفیت های شهرستان تعریف و توسعه این آموزش‌ها می تواند نقش مهمی در تحقق شعارسال«مهار تورم و رشد تولید » داشته باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: فنی و حرفه ای باید در امر آموزش پیش قدم و مهارت‌های لازم در حوزه بندر و دریا، فولاد و نفت را به فراگیران آموزش دهد.

وی با بیان اینکه آموزش یک سرمایه است افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید منجر به اشتغال و افزایش درآمد عمومی مردم شود و در نهایت در مسیر توسعه اقتصادی حرکت کنیم در غیراین‌صورت اهداف مهارت آموزی محقق نمی‌شود.

عمیدزاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعتبارات مربوط به تسهیلات اشتغالزایی ظرفیت بسیار خوبی است که دولت برغم همه تنگناها و محدودیت‌ها در اختیار متقاضیان قرار داده و باید با پیگیری دستگاه‌ها از طریق مدیران استانی سهم شهرستان را جذب کنیم.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه تعهد اشتغال جدید شهرستان امسال ۲هزار و ۸۹۲ نفر است افزود: و مهم‌ترین سیاست دولت سیزدهم ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری است.