اهواز- ایرنا- مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: ۶۰ واحد تولید زیورآلات طلا در استان فعال است که باید در چهار چوب قوانین استاندارد فعالیت کنند.

علی داوودی شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از واحدهای تولیدکننده زیورآلات استان بیشتر در حوزه میناکاری فعالیت دارند بیان‌کرد: میزان طلایی که در هر محصول تولیدی توسط این واحدها استفاده می شود باید مطابق با استاندارد و دارای کد باشد.

وی افزود: مصنوعات طلایی زیادی نیز از استان‌های دیگر در بازار خوزستان به‌فروش می‌رسد که همواره استاندارد بر فرآیند تولید و کیفیت محصول نظارت دارد.

مدیر کل استاندارد خوزستان با بیان اینکه سالانه ۶۰۰ مورد بازرسی از طلا فروشی های استان انجام می‌شود تصریح کرد: اگر طلایی که در بازار عرضه می شود با استاندارد مغایرت داشته باشند با واحد تولیدی برخورد می‌شود.

داوودی اظهار کرد: همه مصنوعات طلایی که ساخته می‌شوند دارای کد هستند که بر اساس آن می توان عیار و استاندارد طلا را سنجش کرد.

به گفته مدیرکل استاندارد خوزستان، به منظور صحت کیفیت طلای خریداری شده، مردم در هنگام خرید به کد حک شده روی این کالا توجه کنند.

ضرورت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد

مدیر کل استاندارد همچنین به ضرورت صدور استاندارد مصالح و تجهیزات ساختمانی تولیدی تاکید کرد و افزود: فعالان صنعت ساختمان توجه داشته باشند که برای حفظ امنیت و سلامت مردم باید از مصالح استاندارد استفاده کنند.

وی به برخی گزارش ها مبنی بر جعل نشان استاندارد در مصالح ساختمانی اشاره کرد و افزود: در زمان خرید کالا فرد خریدار حتما باید مجوز محصول را بررسی کند.

داوودی اظهارکرد: در مواردی از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و ساز استفاده نمی شود که خسارت های مالی و جانی احتمالی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل استاندارد خوزستان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در ریزش ساختمان متروپل آبادان یکی از عوامل وقوع این حادثه تخلف در تولید و استفاده مصالح ساختمانی بوده است.