تهران -ایرنا- ژنرال «جینگ جیانفنگ» معاون ستاد مشترک کمیسیون مرکزی ارتش چین در واکنش به اظهارات «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفت: واشنگتن سیاست چین واحد را نادیده گرفته و بدنبال آن است که با استفاده از موضوع تایوان در چارچوب سیاست مهار چین، وضعیت موجود در تنگه تایوان در تغییر دهد.

به گزارش ایرنا از گلوبال تایمز، ژنرال «جینگ جیانفنگ» معاون ستاد مشترک کمیسیون مرکزی ارتش چین امروز شنبه (سیزدهم خرداد) در واکنش به اظهارات وزیر دفاع آمریکا با بیان این مطلب افزود: مساله تایوان یک موضوع داخلی چین محسوب می‌شود و جایی برای توافق یا سازش درباره آن وجود ندارد؛ ما آماده دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی چین در هر زمانی هستیم.

وی ادامه داد: تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر از قلمروی چین است و تحقق اتحاد ملی، آرمان مشترک مردم چین بخصوص هم‌وطنان تایوانی است.

جینگ گفت: واشنگتن، سیاست چین واحد را نادیده می گیرد، تعاملات رسمی با مقامات تایوان را تقویت می کند و بدنبال حمایت از جدایی طلبان تایوانی از طریق افزایش فروش تجهیزات نظامی است و در این راستا با کشورهای دیگر برای دخالت در مساله تایوان همدستی می کند.

وی تاکید کرد: هدف عملیات های نظامی ارتش آزادی‌بخش چین، نیروهای جدایی طلب تایوان و مداخله‌گر های خارجی هستند.

جینگ با اشاره به استفاده ابزاری آمریکا از تایوان برای مهار چین اظهار داشت: این حرکت ها وضعیت موجود را تغییر می دهد، تنش ها را تشدید می کند و ثبات را از بین می برد.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا صبح امروز در نشست شانگریلای سنگاپور گفت: آمریکا متعهد به حفظ وضعیت موجود در تنگه تایوان، مطابق با اجرای تعهدات تثبیت شده واشنگتن تحت قانون روابط با تایوان است و به مخالفت قاطعانه خود با تغییرات یکجانبه در وضعیت این تنگه ادامه خواهد داد.

منبع: روزنامه گلوبال تایمز