ساری- ایرنا- تحلیلگر رسانه گفت: رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی با تبلیغ الگوهای مطلوب خود درصدد همانندسازی نوجوانان و کاهش سطح وفاداری جوانان ایرانی به جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، سینا قربانی در رابطه با هدف رسانه‌های ضدایرانی در ترویج الگوهای غربی در ایران، افزود: رسانه های فارسی‌زبان خارجی در گزارش های تحلیلی خود با استفاده از تاکتیک های خبری در تلاش هستند تا به‌طور مستمر بر ذهن و رفتار مخاطبان ایرانی تاثیرگذاری داشته باشند.
وی ادامه داد: این رسانه‌ها همزمان با پیوند زدن سوژه های مختلف تلاش می کنند تا با بهره‌گیری از تاکتیک های القای غیر مستقیم، موضوع یا نهاد مورد نظر خود را بعنوان الگو به مخاطب معرفی کنند.
این تحلیلگر رسانه با ذکر یک مثال از مدل و اهداف رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی، اظهار کرد: رسانه‌های فارسی زبان خارجی با معرفی و تبلیغ الگوهای مطلوب خود مانند معرفی هنرپیشه‌های هالیوودی، خوانندگان آمریکایی و افرادی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ایران متواری شده‌اند و مصاحبه های پی‌درپی با آنها در صدد این هستند تا زمینه همانند سازی نوجوانان و جوانان ایرانی با این الگوها را میسر سازند و زمینه وفاداری و اعتماد این جوانان را به جمهوری اسلامی ایران کاهش بدهند.