تهران-ایرنا- یک مطالعه جدید حاکی از ابتلای ۱۳ درصد دانش‌آموزان ابتدایی در ژاپن به اختلال افسردگی ناشی از تبعات شیوع همه‌گیری کروناست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو، براساس مطالعه اخیرانجام شده توسط «مرکز ملی سلامت کودکان» در ژاپن، ۱۳ درصد دانش آموزان ابتدایی این کشور در اکتبر گذشته نیازمند دخالت های دارویی به خاطر اختلافات افسردگی ناشی از همه گیری کرونا بوده اند.

«مرکز ملی سلامت کودکان» در ژاپن اعلام کرد که رفتارهای محدودکننده مثل پوشیدن ماسک یا خوردن غذا بدون گفت‌وگو با دیگران از جمله عواملی هستند که احتمالا سلامتی ذهنی کودکان را تحت تاثیر قرار داده اند.

این تحقیق که اواخر آوریل گذشته منتشر شد روی سه هزار دانش آموز پنج پایه تحصیلی ابتدایی انجام شد و ۶۰ درصد از آنها یعنی ۱۹۰۰ نفر به سئوالات مربوطه پاسخ دادند.

اختلالات افسردگی با کنترل علائمی مثل عدم تمرکز و اقدام برای آسیب به خود سنجیده می شوند.

براساس این مطالعه، ۱۳ درصد پاسخ دهندگان دارای علائم متوسط تا شدید افسردگی بودند و برای مداوا نیازمند مراجعه به بیمارستان بودند.

این مطالعه حاکی از افزایش ۶ درصدی اختلالات افسردگی به نسبت مطالعات مشابه انجام گرفته در سال ۲۰۲۰ و افزایش ۱۱ درصدی به نسبت مطالعات مشابه در سال ۲۰۲۱ است.

تحقیق انجام شده توسط «مرکز ملی سلامت کودکان» در ژاپن تصریح کرد: باوجود کاهش محدودیت های دوران همه گیری کرونا، کاهش تاثیرات بدنی و ذهنی محدودیت های این دوران بر کودکان زمان‌بر است.