کاشان - ایرنا - دبیرکل جمعیت فداییان اسلام گفت: حضرت امام خمینی(ره) رهبری جریان ساز و تاریخ ساز بود و ملت ایران پیرو امامی هستند که جریان انقلاب شکوهمند اسلامی را خلق کرد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی عبدخدایی یکشنبه شب در آیین بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد و گرامیداشت شهید علی محمد قدیرزاده در بوستان شهید قدیرزاده کاشان افزود: امام خمینی (ره) یک نظریه پرداز بزرگ است که با نظریاتش پرونده انقلاب های سوسیالیستی و کمونیستی را بست و با نظریه ولایت فقیه خود جهان را دگرگون کرد.

وی اظهار کرد: امام راحل با نظریه خود پرونده سیاه کمونیست را بست و ناسیونالیزم را نابود کرد. بعد از جنگ جهانی دوم در همه کشورهای اسلامی حرکت های ملی و مذهبی ایجاد شد، کشورهای انگلیس و فرانسه، کشورهای عربی را مستعمره کردند اما در همه کشورهای اسلامی یک حرکت دینی ایجاد شد، در کشورهای عربی اخوان المسلمین ایجاد شد.

دبیرکل جمعیت فداییان اسلام بیان کرد: کشورهای استعماری برای نابودی حرکت های دینی، ملی گرایی را ایجاد کردند، در ترکیه پان ترکیسم، در افغانستان پان پشتوییزم، در ایران پان ایرانیزم و در کشور های عربی پان عربیزم را ایجاد کردند تا در مقابل جریان اسلامی بایستند.

عبدخدایی گفت: اگر در ایران حضرت امام خمینی(ره) نبودند و شعار «جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم» را بیان نمی کردند، ناسیونالیست ها اجازه پیروزی انقلاب اسلامی را نمی دادند.

علی‌محمد قدیرزاده کاشی کارگر ساده و پدر چهار فرزند از کاشان، تنها شهید استان اصفهان در قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ است که به دنبال اعتراض‌ به دستگیری امام راحل(ره) از سوی مزدوران رژیم ستمشاهی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

دارالمومنین کاشان ۵۸ شهید کارگر تقدیم دفاع از انقلاب اسلامی و وطن و ملت اسلامی کرده است.

شهرستان کاشان ۱۷۴۲ شهید برای دفاع از اسلام تقدیم انقلاب کرده و دارای ۷۸ شهید مفقودالاثر، ۱۹۶ آزاده، ۳۹۳۴ جانباز و ۷۴ شهید مدافع حرم است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، قیام ۱۵ خرداد در پی اعتراض به دستگیری امام خمینی(ره) در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شکل گرفت.