مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: هوای گرم در مناطق مختلف این استان تا پایان هفته جاری ماندگار است و برای روز جمعه با وقوع بارشها دما در خراسان رضوی کاهش می‌یابد.

آیدا فاروقی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشینه دمای امروز مشهد ۳۵ درجه سلسیوس پیش بینی شده است که برای فردا، سه شنبه به میزان یک درجه افزایش دارد.

وی بیان کرد: برای امروز در برخی از مناطق خراسان رضوی شاهد افزایش سرعت وزش باد و ابرناکی خواهیم بود و در برخی از نواحی استان مانند دامنه های بینالود احتمال بارشهای رگباری و همراه با رعد و برق پیش‌بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به افزایش ناپایداری های جوی برای روزهای پایانی هفته جاری در استان گفت: وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با احتمال خسارت و وقوع بارشهای رگباری باران بویژه در شمال غرب و مناطقی از مرکز استان برای روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، طی دیروز تنها در شهرستان تربت حیدریه به میزان ۳.۵ میلیمتر باران گزارش شده است.

فاروقی خاطر نشان کرد: قوچان با کمینه دمای ۱۲ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای ۴۰ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای مشهد به ترتیب ۲۱ و ۳۴ درجه سلسیوس بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین سرعت وزش باد طی این مدت در شهرستان سبزوار با سرعت ۴۳ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.